کد خبر ۳۰۷۹۰ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷

سیل خروشان جوانان قمی برای احیا کردن سبک زندگی شهدا

مایشگاه یاد یاران برگ دیگری از دفتر حماسه مردم در گرامیداشت هفته دفاع مقدس را به نمایش گذاشته و به برکت آن جوانان قمی با گرایش‌های متفاوت برای احیا سبک زندگی رزمندگان جنگ تحمیلی زیر پرچم سرخ شهدا گردهم آمده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بسیج از قم، قدرت حضور مردم، هدایت این قدرت توسط ولایت فقیه و توسل به وعده‌های الهی سبب شد ایران اسلامی بتواند از چنگال رژیم شاهنشاهی رهایی پیدا کرده و برای ایجاد حکومت اسلامی مستقل گام بردارد اما دنیا از توانایی‌های ملت غافل بود و با استفاده از بازیگری به نام صدام جنگ تحمیلی را علیه ایران اسلامی آغاز کرد.
نیروهای بعثی در جبهه مقدم مبارزه نظامی با ایران قرار داشتند اما کشورهای مختلف استکباری با حمایت‌های مالی و تجهیزاتی از ارتش بعثی پشتیبانی می‌کردند تا نظام اسلامی را ساقط و از ایجاد موج بیداری اسلامی، انتشار روحیه انقلابی و مبارزه علیه ظلم جلوگیری کنند اما قدرت حضور مردم ایران بار دیگری توانست بینی دشمن را به خاک بمالد.

اکنون از پیروزی انقلاب اسلامی 35 سال گذشته است و به مناسبت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس و برای یادآوری حماسه‌های جنگ تحمیلی نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف این مرز و بوم به ویژه در نقطه آغازین انقلاب امام خمینی(ره) و ام‌القرای جهان اسلام برگزار می‌شود.

هر چند طی این سال‌ها کشورهای استکباری ساکن نبوده و برای رسیدن به اهداف دیرینه خود فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند اما بازهم از قدرت حضور منسجم اقشار مختلف مردم که نظام اسلامی را به قله‌های سرفرازی رسانده کاسته نشده است و حضور پرشور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) در نمایشگاه یاد یاران قم و حماسه استقبال آن‌ها از هفته دفاع مقدس به خوبی نمایان‌گر این موضوع خواهد بود.

تبیین ارکان اقتصاد مقاومتی و آموزش ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک، تشریح سیره زندگی شهدا، نمایش دستاوردهای نظامی و علمی، معرفی ویژگی‌های معنوی شهدا و بازسازی عملیات‌های گروهان مهندسی رزمی محوریت‌های اصلی نمایشگاه بزرگ یاد یاران 94 است و افزایش دو برابری غرفه‌ها سبب شده نمایشگاه با کیفیت بیشتری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان گام بردارد.

مدیر نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم، طی سخنانی با بیان اینکه این نمایشگاه امسال با فعالیت 80 غرفه مختلف پذیرای شهروندان قمی است مطرح کرد: طی هفته دفاع مقدس مسئولان کشوری و لشکری از روند برگزاری این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

رضا عموزاده با اشاره به اینکه هر ساله جمعیت بسیاری از زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) از نمایشگاه یاد یاران بازدید می‌کنند خاطرنشان کرد: در برپایی نمایشگاه از ظرفیت بخش‌های مختلف نیروهای مسلح استان استفاده کرده تا بتوانیم عطر و بوی هشت سال جنگ تحمیلی را در این نمایشگاه یادآور شویم.

همچنین معاون فرهنگی سپاه استان قم نیزاز حضور پرشور مردم در نخستین روز برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم یاد کرد و افزود: با توجه به این حضور، بستر مناسبی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه یاد یاران ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم به بهترین شیوه از آن استفاده کنیم.

اکبر بختیاری اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی هیئت رزمندگان اسلام، موسسه «روایت سیره شهدا»، سازمان بسیج پیشکسوتان استان قم، ارتش و ناجا نمایش بازسازی واقعه غدیر به مدت دو شب در این نمایشگاه اجرا می‌شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) یادآور شد: حضور مردم در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌ها بسیار پرشور بود و اکنون نیز نسل جدید انقلاب تشنه ارزش‌های دفاع مقدس است به همین علت همراه با خانواده خود در نمایشگاه هفته دفاع مقدس حضور یافته و از برنامه‌های بصیرتی این نمایشگاه استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد ولی‌زاده با بیان اینکه اکنون جوانان جامعه اسلامی در جنگ عقیده، ایمان و بصیرت حضور پرشوری دارند عنوان کرد: نمایشگاه یاد یاران پل ارتباطی نسل جوان انقلاب با رزمندگان دفاع مقدس است که در ترویج فرهنگ سبک زندگی شهدا نقش موثری دارد.

با وجود اینکه نمایشگاه بزرگ یاد یاران نسبت به مرکز شهر فاصله زیادی دارد و بعضی اوقات شرایط آب و هوایی مناسبی در فضای نمایشگاه حاکم نیست اما شهروندان و مسافران شهر کریمه اهل بیت(ع) به ویژه جوانان و نوجوانان با گرایش‌های متفاوت که تفاوت عقیده آن‌ها به خوبی در پوشش آن‌ها قابل مشاهده است در نمایشگاه هفته دفاع مقدس حضور می‌یابند تا از رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی یاد کرده و سیره زندگی آن‌ها را برای خود الگو قرار دهند.

تاکنون چهار شب از برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم گذشته است اما هر شب بر جمعیت حاضر در این نمایشگاه افزوده می‌شود و امیدواریم دیگر شهروندان قمی نیز طی روزهای باقی مانده از هفته دفاع مقدس در این نمایشگاه حضور یافته و فرصت بازدید از این حماسه فرهنگی را از دست ندهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com