کد خبر ۳۰۸۲۷ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۳
با حضور متخصصین آلمانی ؛

شروع نصب تجهیزات سورتمه ریلی در بوستان علوی

با ترخیص وسایل و تجهیزات سورتمه ریلی خریداری شده از کشور آلمان ، سورتمه ریلی در آینده‌ای نزدیک با اعتبار بالغ بر 45 میلیارد ریال در بوستان علوی به بهره‌برداری خواهد رسید و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وسایل و تجهیزات سورتمه ریلی خریداری شده که از کشور آلمان به بندر شهید رجایی رسیده بود، پس از مراحل ترخیص در گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به بوستان علوی واقع در بلوار غیدر قم در محل کارگاه پروژه مورد منتقل شد.

در حال حاضر این تجهیزات آماده نصب و راه‌اندازی توسط تیم متخصص آلمانی است ، سورتمه ریلی در آینده‌ای نزدیک با اعتبار بالغ بر 45 میلیارد ریال در بوستان علوی به بهره‌برداری خواهد رسید و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

احداث آشیانه سورتمه ریلی با سازه سبک و نمای چوب شروع شده است و این ساختمان محل قرار گیری واگن‌های سورتمه، محل سوار و پیاده شدن افراد و فروش بلیط است ، نصب ریل‌ها و تجهیزات سورتمه ریلی بوستان علوی توسط متخصصین آلمانی از امروز آغاز خواهد شد.

پیش از این ذاکریان با اشاره به لایحه شهرداری مبنی بر راه‌اندازی این سورتمه در بوستان علوی گفت: کمیسیون نظر داشت که بخش خصوصی وارد این موضوع شود اما با توجه به اینکه بازگشت سرمایه در مدت دو سال اتفاق می‌افتد و پس از آن تا 10 سال عمر مفید سود آور است، تصمیم گرفتیم شهرداری این هزینه را انجام دهد.

وی افزود: برای راه‌اندازی این سورتمه 4 و نیم میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است که این لایحه در کمیسیون خدمات شهری تصویب شد.

مصطفی سعادت طلب با اشاره به اهمیت مسئله مهندسی این ابزارها  و رعایت استانداردها گفت: وقتی قرار است اولین قدم را در این راستا برداریم، بهتر است مسئله مهندسی را بسیار مورد توجه قرار دهیم. اگر اتفاق ناگواری در جریان بهره‌برداری از این وسیله بیفتد، شهرداری قم دچار آسیب می‌شود چرا که نخستین کار را نتوانسته به خوبی انجام دهد. وی در ضمن از اجرای چنین طرح‌هایی در شهر قم استقبال کرد.

هماهنگی با منابع طبیعی و رعایت محدودیت‌های فرهنگی شهر قم هم موضوعاتی بود که از نظر حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، باید به آنها توجه شود.

محسن عابدینی‌پور، دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم با اشاره به اینکه این طرح توجیه اقتصادی دارد گفت: چه اشکالی دارد که وقتی توجیه اقتصادی وجود دارد بخش خصوصی وارد شود؟ در ضمن اگر بخش خصوصی این کار را انجام دهد، مسئولیت‌ها هم به عهده خودش است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با اشاره به اینکه تا کنون بخش خصوصی وارد این عرصه نشده که بگوییم شهرداری دارد رقابت می‌کند اضافه کرد: اگر شهرداری قدم اول را بردارد، باب اینگونه اقدامات باز می‌شود. در نهایت سرمایه‌گذاری شهرداری برای راه‌اندازی این وسیله تفریحی رای آورد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com