کد خبر ۳۰۸۳۲ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
سرپرست هیئت بسکتبال استان قم:

تیم بسکتبال قم با بازیکنان بومی در لیگ کشور به میدان می‌رود

سرپرست هیئت بسکتبال استان قم گفت: اولویت اصلی ما برای حضور در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور استفاده از بازیکنان شاخص بسکتبال قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمود حاج‌اسماعیلی اظهار کرد: در قم بازیکنان بسیار خوب و توانمندی داریم که با اراده خود توانستند تیم راه‌وترابری قم را به لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور بیاورند و در لیگ برتر نیز عملکرد خوبی از خود نشان بدهند.

وی ادامه داد: امسال برای حضور موفق در مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور اولویت اصلی برای بستن یک تیم قوی و منسجم را با بازیکنان بومی و شاخص بسکتبال قم قرار داده‌ایم اما دست کادر فنی باز است و چنانچه احساس نیاز کرد در پست‌هایی که جای خالی وجود داشته باشد از بازیکنان مطرح و سطح بالای خارج از استان قم نیز بهره خواهیم برد.

سرپرست هیئت بسکتبال استان قم افزود: تیم ما در حال حاضر با کادر فنی و بازیکنان بومی تمرینات خود را برگزار می‌کند و امسال با ترکیبی کاملا متفاوت نسبت به آخرین حضور خود در لیگ کشور گام به مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های ایران می‌گذارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی بازی‌های فصل جدید لیگ دسته اول بسکتبال مردان کشور در فدراسیون بسکتبال، اضافه کرد: مجموعه تالار بسکتبال آزادی میزبان نمایندگان تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ دسته اول بود و این جلسه با حضور محمود مشحون رئیس، مقدس‌زاده رئیس کمیته مسابقات و واحد پور رئیس کمیته داوران فدراسیون برگزار شد.

حاج‌اسماعیلی ابراز کرد: در جلسه هماهنگی باز‌ی‌های فصل جدید لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه‌های کشور چند موضوع به تصویب رسید که از جمله آنها می‌توان به تصمیم‌گیری نهایی برای شروع بازی‌ها از همین ماه و آغاز رقابت‌ تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر تیم می‌تواند 15 بازیکن برای حضور در لیگ جدید به فدراسیون بسکتبال معرفی کند اما تعداد 11 بازیکن باید دارای رده سنی زیر 23 یعنی متولد اول فروردین‌ماه سال 1371 به بعد باشند، ضمن اینکه هر تیم می‌تواند از چهار بازیکن آزاد استفاده کند.

سرپرست هیئت بسکتبال استان قم تاکید کرد: همچنین هر تیم می‌تواند در هر مسابقه تعداد دو بازیکن آزاد در ترکیب خود داشته باشد، ضمن اینکه شماره پیراهن بازیکنان از عدد چهار تا 18 در نظر گرفته شد تا امسال شاهد برگزاری لیگ دسته اول در سطحی بالا از نظر کیفی و فنی باشیم.

وی که به تازگی مسئولیت سرپرست هیئت بسکتبال قم را پذیرفته، تصریح کرد: سال‌ها در سطح اول بسکتبال کشور تجربه کسب کرده‌ام و به عنوان داور بین‌المللی این رشته در سطح اول بسکتبال باشگاه‌های کشور برای تیم‌های مطرح و بازیکنان شاخص بسکتبال ایران قضاوت کرده‌ام، اکنون نیز برای خدمت به بسکتبال قم تمام توانم را به کار گرفته‌ام و امیدوارم در کنار تمام دلسوزان این رشته تا زمانی که در هیئت هستم به این رشته خدمت کنم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com