کد خبر ۳۰۸۴۰ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
مدیرکل تأمین اجتماعی قم اعلام کرد:

کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی قم معرفی و تکریم می شوند

همایش تکریم کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی قم پنج شنبه 9 مهرماه به منظور تقویت ارتباط و همدلی این سازمان با جامعه کارفرمایی استان برگزارمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از تأمین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی از ابلاغ بخشنامه تکریم کارفرمایان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی مدیرعامل محترم سازمان ، در هر استان 4 کارفرماتوسط ادارات کل بیمه ای انتخاب خواهند شد و نفرات منتخب اول استان‌ها نیزبه عنوان کارفرمای برگزیده کشوری معرفی و تکریم می‌شوند.
موسوی با بیان اینکه 4 کارفرمای برگزیده استان قم از بین کارگاه‌های مختلف انتخاب می‌شوند، افزود: کارگاه‌های قم بر اساس تعداد کارگران شاغل در آنها به 4 سطح بالای 200 نفر کارگر، 51 تا 200 نفر، 5 تا 50 نفر و یک تا 5 نفر تقسیم می‌شوند و از هر سطح یک کارفرما انتخاب و به عنوان کارفرمای همراه و همدل با کارگر معرفی می‌شود.
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی قم،حفظ حقوق کارگران با ارائه لیست حق بیمه بر مبنای تعداد نفرات بیمه شده و دستمزد واقعی،پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر و عدم وجود بدهی بیمه‌ای کارگاه از مهمترین شاخص‌های انتخاب کارفرمای نمونه است.
وی ادامه داد:عدم محکومیت کارفرما به دلیل خودداری از ارائه لیست حق بیمه که منجر به اجرای ماده 148 در مراجع حل اختلاف شده باشد، رعایت مفاد ماده90 قانون تأمین اجتماعی مبنی بر انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به کار در کارگاه و انجام معاینات دوره ای کارگران، رشد در جذب نیروی کارطی یک سال اخیر (در کارگاه های بالای 5 نفر کارگر) و استفاده کارفرما ازسیستم مکانیزه و ارسال لیست پرداخت حق بیمه و دریافت ابلاغ الکترونیک ازدیگر امتیازات انتخاب کارفرمای نمونه توسط سازمان تأمین اجتماعی است.

سیدمجتبی موسوی برقراری و رعایت استاندارهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار، رشد بهره وری و قدرت تاب آوری واحد تولیدی با تقویت عوامل انسانی تولید و به کارگیری ظرفیت های اقتصادی استان، افزایش تولید و جهت گیری صادراتی در ابعاد مختلف داخلی در جهت کاهش وابستگی به خارج از کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی و نهایتاً حفظ و صیانت کامل از نیروی شاغل، از دیگر شاخص‌های انتخاب کارفرمای نمونه است.
گفتنی است همایش تجلیل از کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی قم صبح پنج شنبه 9 مهرماه با حضور مقامات کشوری و استانی در تالار تامین اداره کل تامین اجتماعی برگزار و کارفرمایان نمونه معرفی و از آنان تجلیل می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com