کد خبر ۳۰۸۶۳ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مطرح کرد

وجود ظرفیت‌های عظیم گردشگری در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیادی در قم وجود دارد، گفت: با استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها می‌توانیم در دنیا مطرح باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی امروز در مراسم نواختن زنگ گردشگری که در هنرستان دخترانه کار و دانش سلامت برگزار شد ظرفیت‌های عظیم قم در زمینه گردشگری را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره ببریم و به خصوص در گردشگری زیارتی و فرهنگی نقاط ضعف زیادی داریم.

وی ادامه داد: نقش جهانگردی و گردشگری امروزه یک نقش بی‌بدیل در زندگی است که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به نقش گردشگری در اقتصاد کشورهای مختلف اشاره و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد کشورهای دنیا بر پایه گردشگری است و با اینکه بسیاری از کشورها از منابع غنی معدنی، نفت و... برخوردار نیستند توانسته‌اند از طریق رونق گردشگری در کشورهایشان به درآمد خوبی برسند و اقتصاد خود را بچرخانند.

رضایی با بیان اینکه درآمد حاصل از گردشگری بسیار بالاست اضافه کرد: ایران به لحاظ جاذبه‌های گردشگری دهمین کشور دنیاست و از لحاظ درآمد از محل گردشگری رتبه بالای صد در جهان را داراست.

وی بیان کرد: با توجه به قدمت، تمدن و جاذبه‌های گوناگون جای تاسف دارد که در جذب گردشگر و تولید درآمد موفق نبوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اعلام اینکه سالانه 5.5 میلیون نفر گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود، ابراز کرد: نیمی از این گردشگران توریست زیارتی هستند که به قم هم می‌آیند.

رضایی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله اظهار کرد: باید طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در این برنامه میزان گردشگران ورودی ما باید به 20 میلیون نفر برسد که متاسفانه با رقم 5.5 میلیون نفر خیلی عقب هستیم.

وی با اعلام اینکه نزدیک به 9 هزار تخت ثابت در هتل‌های قم وجود دارد بیان کرد: تابستان امسال 100 درصد این تخت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و در سال هزار و 404 یعنی 12 سال دیگر تعداد تخت‌ها را باید به 20 هزار تخت افزایش پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: بسیاری از گردشگران و حتی همشهریان قم را فقط با جمکران و حرم می‌شناسند و بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی قم پوشیده و ناشناخته باقی مانده است.

رضایی از ثبت ملی 357 اثر تاریخی قم خبر داد و گفت: شهر قم طبیعت بکری دارد که باید برای شناخت و معرفی آنها اقدام کرد و ما این آمادگی را داریم که در این راستا همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: سالانه 2 میلیون و 500 هزار نفر توریسم مذهبی و بیش از 20 میلیون زائر داخلی به قم وارد می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com