کد خبر ۳۲۷۲۶ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۳
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی قم:

صنایع دستی قم برندسازی شود

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر برندسازی هنرهای دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان در این عرصه ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی و بازاریابی اظهار کرد: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند می‌تواند در معرفی و فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک شایانی کند.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی قم در تعدادی از رشته‌های هنری با ویژگی‌های منحصر به فرد و کیفیت تولیدات از جمله خرمهره، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، ساخت انگشترها، منبت کاری، معرق و مشبک چوب در سطح کشور شناخته شده هستند که باید این تولیدات برندسازی شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: برند برای داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار می‌تواند در جلب رضایت خریداران و افزایش فروش و تولیدات نقش مهمی ایفا کند.

بحرینی بیان کرد: صنایع دستی قم باید به عنوان سوغات برای اقشار مختلف معرفی شود تا از ظرفیت حضور زائران خارجی و داخلی برای فروش هنرهای دستی بهره‌مند شویم، از این رو نیازمند همکاری ارگان‌های مسئول و شهرداری در راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در استان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی و بازاریابی گفت: این دوره‌ها به صورت رایگان برای هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های مختلف با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قم برگزار شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در دوره برندسازی 22 هنرمند شاخص صنایع دستی و در دوره بازاریابی 30 هنرمند شرکت کردند که بعد از اتمام دوره گواهی مهارت دریافت خواهند کرد.

وی به اهمیت برندسازی صنایع دستی استان قم اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از برگزاری این دوره‌های آموزشی برندسازی آشناسازی هنرمندان با روش‌های معرفی تولیدات صنایع دستی و تجاری سازی آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: آموزش‌های روش بازاریابی به هنرمندان کمک بسزایی برای فروش و افزایش تولیدات صنایع دستی می‌کند تا بتوانند با استفاده از این ابزار در راستای تبلیغات، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی و خدمات مشتری قدم بردارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com