کد خبر ۳۰۸۹۸ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
دبیر هیئت کشتی قم :

برگزاری کلاس ارتقا و کنترل داوری کشتی در قم

دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: کلاس ارتقا و کنترل داوری درجات مختلف ملی در استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد رضایی اظهار داشت: کلاس کنترل و ارتقاء داوری کشتی با حضور عزیزالله اطاعتی مدرس بین المللی فدراسیون کشتی کشورمان و با محوریت کنترل درجات ملی سه به دو، دو به یک و کنترل ممتاز داوران کشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۸ سال پیش و در زمانی که کلاس استاژ داوری ملی کشتی در استان قم به انجام رسید، این دوره آموزشی اولین کلاس استاژی بود که بعد یک وقفه ۲ ساله در سطح کشور با تلاش و همت هیئت کشتی استان قم و با حضور بیش از ۵۰ نفر شرکت کننده برگزار شد.

دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: برهمین روال هیئت کشتی استان قم بر اساس ضوابط و مقرارتی که فدراسیون کشتی کشورمان برای واگذاری امتیاز برگزاری کلاس‌های ارتقاء ۳ به ۲ و ۲ به یک داوری مشخص کرده است، هیئت کشتی استان قم هرسال موفق به کسب این سهمیه برگزاری کلاس ارتقاء و کنترل درجات داوری بوده است.

رضایی بیان داشت: نتیجه این تلاش‌ها در طول سالیان گذشته حضور ۲ داور بین المللی، ۶ داور ممتاز ملی و بیش از بیست نفر داور درجات مختلف ملی است که هم اکنون فدارسیون و هیئت کشتی استان قم را در امر برگزاری مسابقات مختلف بین المللی، کشوری و استانی همراهی می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اعلام رسمی صورت گرفته از سوی کمیته داوران فدراسیون کشتی کشورمان مبنی بر اینکه استان‌های از امتیاز برگزاری کلاس کنترل درجه ممتاز ملی برخوردار خواهند بود که در ارزیابی عملکردی که از سوی کار‌شناسان فدراسیون کشتی به انجام می‌رسد در رتبه‌ای بالا‌تر از ده جدول رده بندی ارزیابی عملکرد قرار بگیرند.

دبیر هیئت کشتی استان قم تصریح کرد: برهمین اساس با کسب جایگاه دهمی هیئت کشتی استان قم در سال گذشته این مهم محقق شده و امسال هیئت کشتی استان قم موفق به کسب امتیاز برگزاری کلاس کنترل درجه ممتاز ملی نیز شده است.

رضایی افزود: با توجه به در پیش بودن مسابقات انتخابی کشتی بزرگسالان استان قم در رشته‌های آزاد و فرنگی که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هشتم و نهم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، کادر اجرایی و اعضای کمیته داوارن هیئت کشتی استان قم در حال برگزاری این کلاس در خلال این مسابقات هستند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com