کد خبر ۳۰۱۵۴ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
با موفقیت در پیکارهای انتخابی

8 فرنگی‌کار قم به مسابقات جوانان کشور اعزام می‌شوند

دبیر هیئت کشتی استان قم گفت: هشت کشتی‌گیر موفق در پیکارهای انتخابی کشتی فرنگی جوانان قم برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی کشور انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد رضایی اظهار کرد: درخشش جوانان فرنگی‌کار قم در مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور بسیار خوب و قابل توجه بود به طوری که یکی از کشتی‌گیران قم با موفقیت در این پیکارها در نهایت جواز حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورد.

وی ادامه داد: مسابقات سال گذشته کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور با توفیق فرنگی‌کاران قم در کسب سه مدال همراه بود و سرشناس‌ترین فرنگی‌کاری که در این رقابت‌ها صاحب مدال شد مهدی ابراهیمی بود که در وزن 74 کیلوگرم طلایی شد.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان کرد: به واسطه همین درخشش مهدی ابراهیمی به عضویت تیم ملی اعزامی کشتی فرنگی جوانان کشورمان به مسابقات جهانی سال 2015 جوانان در آمد و بدین ترتیب همراه با دیگر ملی‌پوشان راهی کشور برزیل شد و در شهر سالوادور باهایا با حریفان خود رقابت کرد.

وی عنوان کرد: البته مهدی ابراهیمی بدشانس بود که با قرعه‌های سخت وزن 74 کیلوگرم مسابقات جهانی برزیل برخورد کرد و نتوانست از این مسابقات مدال بگیرد اما حضور وی در رقابت‌های جهانی نشان داد که قم واقعا ظرفیت بالایی در کشتی به ویژه کشتی فرنگی و رده‌های سنی پایه دارد.

رضایی تصریح کرد: اکنون رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در پیش است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در هیئت کشتی قم، رقابت‌های کشتی فرنگی انتخابی رده سنی جوانان قم به منظور شناخت حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان کشور برگزار شد.

وی افزود: بعد از حضور موفقی که کشتی‌گیران فرنگی‌کار قم در اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان اعزامی به رقابت‌های کشتی فرنگی سال جاری قهرمانی آسیا و جهان داشتند، استعدادهای این رشته در رده سنی جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور برابر یکدیگر به روی تشک رفتند.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: امسال در ترکیب تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا یک نماینده و قهرمانی جهان دو کشتی‌گیر از استان قم حضور داشتند و البته حاصل تلاش آنها کسب تنها یک مدال نقره از پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا بود.

این مسئول یادآور شد: محمدجواد رضایی در وزن 46 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در دهلی‌نو پایتخت هندوستان به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره دست یافت اما همین کشتی‌گیر در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان در سارایوو بوسنی و هرزگوین مقام پانزدهم را به دست آورد.

رضایی خاطرنشان کرد: بعد از پایان حضور کشتی‌گیران قم در مسابقات برون‌مرزی سال جاری، کشتی‌گیران جوان فرنگی‌کار قم در هشت وزن رقابت‌های انتخابی کشتی فرنگی جوانان قم به منظور شناخت تیم اعزامی این استان به پیکارهای قهرمانی کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در پایان افزود: با پایان رقابت‌های انتخابی کشتی فرنگی جوانان قم در وزن 50 کیلوگرم مهدی قربانی، در وزن 55 کیلوگرم علیرضا نجاتی، در وزن 60 کیلوگرم فرامرز پیامی، در وزن 66 کیلوگرم ابوالفضل زینتی‌رفاه، در وزن 74 کیلوگرم محمدرضا رضایی، در وزن 84 کیلوگرم علی‌اصغر شهبازی، در وزن 96 کیلوگرم ابوالفضل آقاپور و در وزن 120 کیلوگرم محمدمهدی قره‌گوزلو مقام نخست را کسب کردند و به اردوی تیم قم راه یافتند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com