کد خبر ۳۲۷۱۸ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
دبیر هیئت کشتی استان قم:

فرنگی‌کاران قم در جام بین‌المللی تختی با حریفان سرشاخ می‌شوند

دبیر هیئت کشتی استان قم از رقابت کشتی‌گیران مطرح قم با حریفان شرکت‌کننده در مسابقات مهم و معتبر جام بین‌المللی تختی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد رضایی اظهار کرد: کشتی‌گیران قم در ماه‌های باقی مانده از سال جاری میادین مهمی از جمله مسابقات کشتی عمومی قهرمانی کشور، رقابت‌های بین‌المللی جام تختی و همچنین پیکارهای بین‌المللی جام یادگار را پیش‌ رو دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، چند نماینده قم در اردوی این دو تیم هستند و باید در انتخابی‌های درون اردویی شرکت کنند، ضمن اینکه یک نماینده قم نیز در راه کسب سهمیه المپیک در تیم ملی بزرگسالان عضویت دارد.

دبیر هیئت کشتی استان قم تصریح کرد: در مجموع روزهای پرکاری را تا پایان سال پیش‌ رو داریم و سعی و تلاش هیئت بر این است که یک برنامه‌ریزی حساب شده و دقیق انجام دهد تا نمایندگان قم در تمامی میادین آینده با قدرت و آمادگی بالا به مصاف رقبای خود بروند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این هیئت برای حضور کشتی‌گیران قم در مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام تختی، اضافه کرد: بر اساس تقویم فدراسیون کشتی و برنامه‌ریزی انجام شده توسط مسئولان برگزاری این مسابقات، کشتی‌گیران شرکت‌کننده در جام تختی، دهه سوم دی‌ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رضایی با بیان اینکه تهران به عنوان میزبان این دوره از پیکارها انتخاب شده است، اضافه کرد: هنوز تعداد نهایی کشتی‌گیران قم برای حضور در این رقابت‌ها مشخص نیست اما قطعا چند نماینده در اوزان مختلف کشتی فرنگی به این جام اعزام می‌کنیم و منتظر مدال‌های ارزشمند آنها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: میدان مهمی همچون جام بین‌المللی تختی که در آن چهره‌های مطرح کشتی جهان در کشورهای صاحب‌نام این رشته حضور می‌یابند یک فرصت برای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران است تا بهترین‌ها را برای حضور در این جام انتخاب کند و تیم ملی در نهایت از این فرصت برای کسب آمادگی به منظور حضور درخشان در المپیک و مسابقات جهانی و آسیایی سال آینده بهره ببرد.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: اسامی تیم‌ منتخب کشتی فرنگی کشورمان به منظور شرکت در رقابت‌های 2016 بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی به زودی اعلام می‌شود و با توجه به نتایجی که کشتی‌گیران قم در پیکارهای سال 94 قهرمانی کشور کسب کرده‌اند، باید دست‌کم چهار نماینده در این جام داشته باشیم.

وی ابراز کرد: فدراسیون کشتی از تمامی فدراسیون‌های ملی عضو اتحادیه جهانی کشتی برای شرکت در این دوره از مسابقات که در رشته‌های آزاد، فرنگی و پهلوانی برگزار می‌شود و نخستین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی برای شرکت در المپیک 2016 برزیل خواهد بود، دعوت کرده است.

رضایی در پایان با بیان اینکه سال گذشته علی زینتی‌رفاه به نمایندگی از قم به مدال نقره جام تختی دست یافت، اظهار کرد: سی و ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com