کد خبر ۳۰۴۷۴ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
نایب‌رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

اعزام کشتی‌گیر قم به رقابت‌های بین‌المللی کشتی پهلوانی

نایب‌رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: کشتی‌گیر قم بعد از کسب مدال از رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور، برای حضور در مسابقات بین‌المللی انتخاب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن وزیری اظهار کرد: رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور حدود هفت ماه پیش برگزار شد و خوشبختانه سجاد محمدی کشتی‌گیر شایسته قم موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها شد.

وی تصریح کرد: کسب مدال از رقابت‌های سطح بالای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور کار سختی بود که خوشبختانه کشتی‌گیر آماده‌ تیم اعزامی قم در این مسابقات درخشش خوبی در مقابل حریفان داشت و سرانجام با کسب مدالی به رنگ طلا به کار خود پایان داد.

وزیری بیان کرد: البته تیمی متشکل از پنج کشتی‌گیر به نمایندگی از هیئت قم در رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور حضور یافته بود اما در نهایت یک کشتی‌گیر یعنی سجاد محمدی توانست بالاتر از سایر رقبای خود در جایگاه نخست مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور قرار گرفته و صاحب نشان طلای این پیکارها شود.

نایب‌رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: این افتخار در حالی نصیب کشتی‌گیر شایسته قم یعنی سجاد محمدی شد که محمدی قبلا در رقابت‌های متنوعی همچون جام بین‌المللی جهان‌پهلوان تختی و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور برای قم مدال کسب کرده بود.

وی ادامه داد: رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور به میزبانی هیئت کشتی استان خراسان‌ شمالی در شهرستان اسفراین برگزار شد و سه نفر برتر این مسابقات علاوه بر کسب جوایز نقدی، سهمیه حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را از آن خود کردند.

وزیری عنوان کرد: در وزن 70 کیلوگرم این دوره از مسابقات، سجاد محمدی از تیم اعزامی کشتی پهلوانی استان قم با غلبه بر محمد زارعی از کردستان به مقام نخست و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت، ضمن اینکه مقام سوم به ابراهیم ولیان از خراسان شمالی رسید.

وی خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها با شرکت بیش از 100 کشتی‌گیر و 34 مربی و سرپرست به مدت دو روز به میزبانی اسفراین برگزار شد و افراد برتر جواز حضور در اردوی تیم ملی کشتی پهلوانی کشور را کسب کردند تا تیم ملی اکنون آماده اعزام به رقابت‌های بین‌المللی لهستان شود.

نایب‌رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی، مرحله جدید اردوی آماده‌سازی و تدارکاتی تیم ملی کشتی پهلوانی از امروز برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی لهستان در خانه کشتی تهران آغاز می‌شود و سجاد محمدی از قم نیز در این اردو حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه این اردو تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: در بین اسامی نفرات دعوت شده به این اردو، در وزن 70 کیلوگرم سجاد محمدی از قم در کنار مرتضی گودرزی و ایمان رحمانی‌زاده از مازندران و محمد امیری از تهران زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین می‌کنند.

وزیری با بیان اینکه این اردو در اوزان 60، 70، 80، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم برگزار می‌شود، اضافه کرد: سرمربی تیم ملی کشتی پهلوانی کشورمان ایوب بنی‌نصرت قهرمان اسبق این رشته ورزشی است، ضمن اینکه مربیان این تیم امیر عفراتی از همدان و نادر صدیقی از مازندران هستند و پزشک تیم ملی از سوی کمیته پزشکی معرفی شد است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com