کد خبر ۳۰۹۶۹ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

توزیع بیش از 80 میلیون دز انواع واکسن در دامداری‌های قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم از توزیع بیش از 80 میلیون دز انواع واکسن به دامداری‌های استان خبر داد و گفت: 20 میلیون دز از این واکسن‌ها توسط بخش خصوصی استفاده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدمهدی رفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته دامپزشکی از هشتم مهر ماه آغاز و تا 14 مهر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: هشتم مهر ماه روز آموزش و تحقیقات دامپزشکی، 9 مهر ماه روز کارآفرینی و اشتغال پایدار، 10 مهر ماه روز ارائه خدمات بهداشتی و استقرار عدالت در مناطق روستایی و عشایری، 11 مهر ماه روز تضمین بهداشت و سلامت خوراک دام، 12 مهر ماه روز تضمین کیفیت و اثر بخشی دارو و فرآورده‌های بیولوژیک دام، 13 مهر ماه روز تضمین بهداشت و سلامت دام و 14 مهر ماه روز روز ملی دامپزشکی سلامت غذا از مزرعه تا سفره نام‌گذاری شده است.

وی افزود: در 6 ماه نخست امسال، بیش از 250 هزار راس گاو و گوساله، بیش از 950 هزار راس گوسفند و بز واکسینه شده‌اند و 19 هزار تست سل روی گوسفند و بز و 16 هزار راس گاو و گوساله نیز مورد تست تب مالت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: 850 هزار متر مربع جایگاه دامداری در مناطق روستایی زیر پوشش سم‌پاشی به صورت رایگان قرار گرفته است و 120 هزار متر مربع جایگاه دامداری در راستای کنترل بیماری‌ها، ضدعفونی شده‌اند.

رفیعی خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 88 میلیون دز انواع واکسن‌های طیور در مرغداری‌های استان توزیع شده است که 20 میلیون از این واکسن‌ها توسط بخش خصوصی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال 10 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور ذبح شده است که هشت تن در خط کشتار غیر قابل مصرف شناخته شده و ضبط و معدوم شده است و 311 هزار راس گوسفند و بز، پنج هزار راس گاو و گوساله ذبح شده است که 78 تن گوشت غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

 مدیرکل دامپزشکی استان قم تاکید کرد: 11 هزار نوبت بازدید از مراکز عرضه دامی در 6 ماه نخست امسال صورت گرفته است که از بین دو هزار مرکز عرضه دام در استان 55 تن گوشت از این مراکز ضبط و معدوم شده است.

رفیعی یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال بیش از 64 هزار مورد انواع آزمایش‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های اداره کل دامپزشکی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال 37 هزار و 800 گواهی حمل بهداشتی قرنطینه توسط مسئولان اداره کل دامپزشکی صادر شده است که 322 هزار راس گوسفند و بز و 9 هزار و 600 راس گاو و گوساله وارد میدان دامشهر قم شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com