کد خبر ۳۰۳۱۸ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
نماینده مردم قم در مجلس:

اعتبار ۴۰۰ میلیاردی مترو قم تخصیص داده شد

نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی با اشاره به عرضه ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت از تخصیص ۷۰ میلیارد تومانی اعتبار در بودجه برای مترو قم خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با تغییر و تحولات در شهرداری پروژه‌ها چند ماه متوقف شده بود، اظهارداشت: کار در پروژه مرجعیت که ادامه بلوار جمهوری تا پردیسان است به خوبی پیش می‌رود.

نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی با تاکید بر ایجاد فضای سبزدر پروژه مرجعیت، افزود: بخش‌های از کوه و تپه که در اطراف این پروژه داریم باید به گونه‌ای مدیریت شود تا با ایجاد یک فضای مفرح بتواند در جذب توریسم تاثیرگذار باشد.

وی با ابراز رضایت از سرعت کار در پروژه بلوار مرجعیت، خاطرنشان کرد: مشکلات محدودی هم در رابطه به بحث واگذاری پهنه و زمین‌ها اطراف وجود دارد که باید مکاتبات لازم را با وزیر راه و شهرسازی در این زمینه داشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه مسئولان شهرداری قول اتمام مجموعه پل‌های 9 دی در بلوار جمهوری را تا پایان سال داده‌اند، تاکید کرد: این پروژه، نیمه کاره افتتاح شده و در ادامه بازگشایی به نیروگاه و رمپ و لوپ‌هایی که باید ایجاد شود تصمیمات مقتضی اندیشیده شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی با اشاره به مشکلات تملک موجود در اطراف پل 9 دی، تصریح کرد: با همکاری مردم این پروژه ابتدا تا میدان امام حسین (ع) و بعد از آن تا کمربندی امام علی (ع) بازگشایی می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت پل میثم، تاکید کرد: پل میثم می‌تواند اتصالی باشد بین شمال و جنوب این خیابان و بعد از توقف به دستو ر شهردار جدید در حال انجام است.

امیرآبادی به تاکید بر مشکل پروژه میثم در رابطه با راه آهن، خاطرنشان کرد: در بحث تامین اعتبار این پروژه که حدود 10 ملیارد تومان هزینه برمی‌دارد شورای شهر قول مساعدت و همکاری را داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه پروژه مترو مهم‌ترین پروژه استان است، افزود: قرارداد مترو هزار میلیارد تومان بوده است که با وضعیت فعلی هر کیلومتر بیش از 140 میلیارد تومان هزینه دارد که لزوم همیاری نمایندگان مجلس و دولت را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه 70 میلیارد تومان در بودجه برای پروژه مترو تخصیص داده شده است، افزود: 330 میلیارد تومان هم با عرضه اوراق مشارکت برای اجرای این پروژه تزریق شده است.

امیرآبادی با اشاره به قول شهرداری مبنی برراه اندازی فاز اول مترو تا حداکثر 2 سال آینده، خاطرنشان کرد: برای بهره برداری و به سرانجام رسیدن پروژهٔ مونوریل همه باید همکاری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه رهاسازی پروژه مونو ریل جفا به مردم قم است، تصریح کرد: پروژه مونوریل قم متاسفانه سیاسی شده است که کار خوبی نیست و باید پروژه‌ای که 70 درصدپیشرفت فیزیکی دارد زود‌تر تکمیل شده و به مردم قم تحویل داده شود.

وی افزود: با اتصال قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان، ایستگاه محمدیه، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به انتهای مونوریل می‌تواند به نوعی ظرفیتی برای استان قم محسوب شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com