کد خبر ۳۰۹۷۹ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
مدیریت امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم:

برگزاری همایش سراسری کارشناسان فناوری موسسه کوثر در قم /رویکرد فرهنگی موسسه کوثر غالب بر رویکرد اقتصادی است

مسعود اقدسی، مدیر امور شعب مؤسسه اعتباری کوثر قم اظهار داشت: دومین همایش سراسری و کشوری کارشناسان فناوری اطلاعات موسسه اعتباری کوثر از چهاردهم تا شانزدهم مهرماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، مسعود اقدسی مدیرامور شعب موسسه اعتباری کوثر در ابتدای این نشست که با قرائت  قرآن آغاز گردیدبا خیر مقدم و تبریک ایام مبارک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی گفت موسسه اعتباری کوثر استان قم با اعلام انزجار از سردمداران آل سعود در پی حادثه عظیم منا با بازماندگان و حجاج حج ابراهیمی ابراز همدردی نموده و از خداوند منان صبر جمیل برای این عزیزان مسئلت می نماید.

وی در ادامه گفت در سال 94 الحمدالله موسسه اعتباری کوثر استان قم توانست با استمرار مقام رتبه برتر خود در سطح کشور از نظر درصد رشد منابع و مشتری مداری و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بر افتخارات و حفظ جایگاه نخست خود در بین استان های دیگر بیفزاید.

ارائه این گزارش که عملکرد سال 94 مدیریت امور شعب استان قم می باشد در آستانه دومین همایش سراسری و کشوری کارشناسان فناوری اطلاعات موسسه اعتباری کوثر می باشد که از چهاردهم تا شانزدهم مهرماه در قم و در جوار کریمه اهل بیت(ع ) انشااله برگزار خواهد گردید.

مسعود اقدسی درابتدای این گزارش با اشاره به برگزاری مجمع عادی و فوق العاده موسسه اعتباری کوثر و اخذ مجوز از بانک مرکزی در خصوص افزایش سرمایه کوثر جهت تبدیل شدن به بانک گفت الحمدالله آغاز پذیره نویسی و افزایش سرمایه موسسه از سه هزار میلیارد ریال به شش هزار میلیارد ریال از تاریخ 10 مرداد94 صورت گرفت که با استعانت از ایزد منان و اهل بیت (ع) در همان روزهای اولیه ،این مهم انجام گرفته و موسسه اعتباری کوثر با افزایش سرمایه خود در آستانه تبدیل شدن به بانک قرار گرفته است، که الحمدالله نماد موسسه اعتباری کوثر در فرابورس نیز باز شده و سهام کوثر قابل خرید و فروش گردیده است.

مسعود اقدسی با بیان اینکه موسسه اعتباری کوثر در حال حاضر نیز عضو شبکه شتاب بوده و کلیه فعالیت های بانکی را انجام می دهد از آمادگی کامل شعب جهت ارائه سرویس های مناسب و در خور شان مردم فهیم و شهید پرور قم خبر داد و گفت موارد و فعالیت های بسیار مناسبی در شعب موسسه اعتباری کوثر صورت می پذیرد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1.    افتتاح انواع حساب های پس انداز قر ض الحسنه به منظور جذب منابع قرض الحسنه و مشارکت همگانی در ترویج سنت الهی قرض الحسنه

2.    افتتاح حسابهای دسته حواله (جاری) به منظور انجام امور تجاری و کسب و کار مشتریان و مردم عزیز

3.    افتتاح حساب های سپرده بلند مدت و کوتاه مدت به منظور جذب سپرده های سرمایه گذاری و به کار گیری آن سپرده ها در سرمایه گذاری و مشارکت های کلان و پرداخت تسهیلات در قالب عقود با وکالت از مشتریان ،که به همین منظور موسسه سعی کرده است با طرح های جذاب این مهم را با رعایت مسائل شرعی و ضوابط قانونی و دستورالعمل های بانک مرکزی از جمله این طرح ها می توان به طرح ارکیده با پرداخت سود علی الحساب روز شمار 19.5 درصد در سال یاد کرد که مورد اقبال عموم قرار گرفته است.

4.    راه اندازی صندوق کوثر یکم موسسه اعتباری کوثر که الحمدالله در این طرح مردم عزیز می توانند با سرمایه گذاری در این صندوق علاوه بر دریافت سود تضمین شده 22 درصد سالیانه و البته علی الحساب در مشارکت در اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید و اشتغال کشور نقش بسزایی داشته است که از مزایای این طرح نسبت به سایر رقبای بانکی پرداخت سود مناسب و واریز ماهیانه آن و قابل ابطال بودن آن پس از 15 روز بدون تعدیل سود می باشد که می توان به این موارد همان طور که گفته شد علی الحساب بودن سود را نیز کرد که انشااله امید است با درایت عزیزان هئیت مدیره صندوق کوثر یکم توان پرداخت سود بیشتر نیز ایجاد گردد.
5.    قبول و صدور انواع ضمانت نامه های بانکی

6.    راه اندازی باجه بیمه کوثر و ارائه خدمات بیمه ای در شعب موسسه اعتباری کوثر مانند بیمه بدنه ، شخص ثالث و بیمه عمر که انشااله با تخفیف های مناسبی در اختیار مشتریان کوثر خواهد بود لازم به ذکر است قبول و صدور بیمه برای عموم بلامانع و امکان پذیر است.

7.    ارائه خدمات لیزینگ و تقسیط کالا که به منظور ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی حمایت از تولید صورت می پذیرد و نمونه بارز آن به صورت ویژه انشااله به زودی در باجه سرای ایرانی خواهد بود که با شرایط بسیار مناسبی که در ادامه خواهد آمد در اختیار همشهریان عزیز قرار می گیرد .

8.    راه اندازی کیوسک اینترنت در شعب منتخب کوثر در استان قم به منظور ترویج بانکداری الکترونیک و سهولت کار مشتریان و تکریم ارباب رجوع

9.    راه اندازی اینترنت رایگان والبته  محدود در شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم برای مشتریان عزیز و گرانقدر لازم به ذکر است از آنجا که لازمه ترویج بانکداری الکترونیک و تحقق شعار  قم شهر الکترونیک کوثر فراهم سازی بستر اینترنتی می باشد موسسه اعتباری کوثر برای اولین بار این مزیت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که با توجه به اینکه موارد تبلیغی کوثر و انجام فرهنگی و اطلاع رسانی به مشتریان نیز از همین طریق انجام خواهد گرفت تاثیر  به سزایی در کاهش هزینه خواهد داشت.

10.    راه اندازی سیستم تاک در تسهیلات الکترونیکی کوثر که در این طرح کلیه قراردادها و شرایط و ضوابط و مدارک موسسه اعتباری کوثر بر روی سایت موسسه قرار گرفته و مشتریان و متقاضیان تسهیلات می توانند با تکمیل و اسکن مدارک خود نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده اعتباری خود اقدام نموده و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های خود گردند .

11.    پرداخت حقوق ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد کلیه یگان های انتظامی و نظامی در موسسه اعتباری کوثر

لازم به ذکر است پس از پرداخت پانصد میلیارد تومانی مطالبات معوق خانواده معزز شهدا ، پرداخت حقوق این عزیزان در موسسه باعث خیر و برکت و همچنین رضایت و دعای خیر این عزیزان گردیده است.

12.    پرداخت تسهیلات خرید خودرو ویژه بازنشتگان نیروهای مسلح

13.    ترویج فرهنگ قرض الحسنه با ارائه طرح های کوثر 1-2-3-4-5-6 که در حال حاضر طرح کوثر 6 به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه   بدون کارمزد و نیز پرداخت تسهیلات مرابحه (نوعی عقود) با نرخ 5 درصد فعال می باشد.

14.    پرداخت انواع تسهیلات در بخش های قرض الحسنه و عقود

15.    ارائه طرح های الماس ویژه پرداخت تسهیلات بر روی حساب های جاری

16.    ارائه طرح نرگس و فرهیختگان ویژه پرداخت تسهیلات به مهندسان ، پزشکان ، اساتید هئیت علمی دانشگاه ها و غیره
17.    افزایش دستگاه های خود پرداز شعب در سطح شهر و استان

با توجه به اینکه موسسه اعتباری کوثر عضو سیستم یکپارچه بانکی (شتاب) می باشد، افزایش دستگاه های خودپرداز تاثیر بسیاری در خدمت رسانی هر چه مطلوبتر به مجاورین و زوار حرم کریمه اهل بیت خواهد داشت.

18.    نصب و راه اندازی دستگاه های pos جهت ارائه خدمت مطلوب به کسبه و تجار و اماکن تجاری و ارائه تسهیلات و قرعه کشی به دارندگان دستگاه های pos و مشتریانی که نسبت به استفاده از دستگاه های کوثر اقدام می نمایند.

19.    ارائه سایر خدمات بانکداری الکترونیک مانند اینترنت بانک ، موبایل بانک ، USSD ، تلفن بانک جهت رفاه حال مشتریان و کاهش هزینه ها

20.    راه اندازی فیبر نوری جهت ارتباط سرپرستی موسسه اعتباری کوثر با شعب و دفتر مرکزی با سرعت بسیار مطلوب

اقدسی در ادامه با بیان اینکه این موارد گوشه ای از فعالیت های موسسه اعتباری کوثر در استان قم می باشد به کار در بستر فرهنگی اشاره نمود و شرکت فعالانه در جشن ها و اعیاد مذهبی و ملی و ولادت ها و همچنین مراسم عزاداری و ایام شهادت و برنامه های فرهنگی ائمه اطهار را افتخار و وظیفه دانست و گفت همه تلاش مدیریت و کارکنان موسسه اعتباری کوثر بر آن  است که بواسطه عملکرد کارکنان خدشه ای به نام مقدس کوثر وارد نشود.

مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر با برشمردن نمونه هایی از فعالیت های فوق الذکر مانند برگزاری جشن ازدواج 320 زوج جوان و و مراسم هلهله فرشتگان و جشن های ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و دهه کرامت و شهادت امام صادق (ع) و امام موسی کاظم (ع) و برنامه یادواره مشق عشق که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام می گردد و جشن های دهه ولایت خواستار حمایت و توجه مسئولین به فعالیت های فرهنگی کوثر گردید و گفت جنس و هدف این نوع کار ، فرهنگی و تحقق فرموده مقام معظم رهبری (مبنی بر خدمت به قم خدمت به کشور و آبروی نظام )می باشد و  مسلم است که تولید نرم افزار هایی مانند 19 دی ، صحیفه امام ، روشنای امید با محتوای جمهوری اسلامی ایران، حریم کوثر ، و تهیه و توزیع کتابهای مذهبی و دینی  و قم شناسی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و صدور بیمه مسئولیت مسافران نوروزی ومشارکت در موکب استان قم در کربلا و  امثالهم صرفا تبلیغات نمی باشد.

مسعود اقدسی در ادامه این نشست خبری با نوید استخدام مجدد موسسه اعتباری کوثر استان قم در ایام دهه ولایت عنوان کرد این مرحله بار سوم  جذب نیرو می باشد که در یکسال اخیر صورت می پذیرد و این نشان از تلاش جهادی و مضاعف کارکنان و پویایی و حرکت پر شتاب موسسه اعتباری کوثر به سوی تعالی و خدمت صادقانه می باشد.

افزایش نیرو به واسطه افزایش شعب موسسه اعتباری کوثر در استان قم از 3 شعبه به 8 شعبه و راه اندازی باجه های پردیسان (فروشگاه شهر ما) و سرای ایرانی و راه اندازی دفاتر پیشخوان مجازی موسسه می باشد.

مسعود اقدسی با بیان نحوه استخدام موسسه گفت : سایت موسسه به آدرس www.kosarfci.ir از روز شنبه 18/7/94 تامورخه 27/7/94 برای دارندگان مدارک کارشناسی کامپیوتر، بانکداری،حسابداری، مدیریت بازرگانی با جنسیت صرفا مرد باز شده و متقاضیان با شرایطی  که در روزنامه ها و سایت ها اعلام می گردد در این محدوده زمانی فرصت ثبت نام خواهند داشت.

وی افزود کارکنان موسسه با مدارک لیسانس بهترین سرمایه های موسسه در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مشتریان بوده ضمن اینکه همیشه  در حال آموزش و ارزیابی و بهره گیری تجارب اساتید بانکی می باشند.
مدیر امور شعب کوثر با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مذهبی و ملی و روحیه انقلابی و ایثار و شهادت در قم خدمت به مجاورین کریمه اهل بیت (س) و مراجع و آیات عظام و خانواده های معزز و محترم شهدا و ایثارگران و طلاب علوم دینی  را از افتخارات مجموعه دانست و گفت دیدار با این عزیزان استفاده از رهنمود های ایشان چراغ راه موسسه و موجب خیر کثیر می باشد که انشااله به حول و قوه الهی بیش از پیش به این مهم توجه خواهد گردید.

مسعود اقدسی در این نشست با اشاره به برنامه های پیش رو از مشارکت در برنامه های هفته نیروی انتظامی به منظور قدردانی از عزیزان جان بر کف نیروهای مقدس انتظامی و سپاس از امنیت بسیار خوب استان که حاصل تلاش های این بزرگواران خبر داد در پایان هفته نیروی انتظامی و همزمان با روز جهانی پست و روز خانواده و بازنشتگان  و در آستانه هفته تربیت بدنی همایش بزرگ پیاده روی به همین مناسبت ها با مشارکت موسسه اعتباری کوثر با جوائز ارزنده از ساعت 7 صبح جمعه مورخ 17/7/94 در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) حد فاصل میدان معلم تامیدان آل یاسین برگزار خواهد گردید که در این زمینه از همه آحاد مردم به خصوص مردم شریف قم دعوت به عمل آمد با حضور سبز خود و خانواده های خویش به شکوه هر چه بیشتر این برنامه بیفزایند .

وی در ادامه از برگزاری دومین همایش سراسری مدیران فناوری موسسه اعتباری کوثر کل کشور در تاریخ های 14 تا 16 مهر ماه در قم خبر داد و گفت هدف از برگزاری این همایش در قم تحقق شعار قم شهر الکترونیک کوثر و جذب خدمات و تجهیزات فناوری برای استان و شناساندن ظرفیت های استان قم به همکاران کشور می باشد و گفت هدف از برگزاری همایش نیز علاوه بر آموزش امکانات و تجهیزات جدید موسسه درحوزه فناوری و بررسی اثرگذاری فناوری در حوزه های بانکی و اعتباری ، بهره گیری معنوی مدیران در جوار کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران می باشدو البته در این همایش از 5 نرم افزار به برکت ایام مبارک ذی الحجه و عید سعید غدیر خم رونمایی خواهد گردید که 2 فقره ار این نرم افزار های ماحصل تلاش کارکنان فناوری استان قم با مدیریت سر کار خانم بنی هاشمی می باشد که برای اولین بار درکوثر راه اندازی می گردد.

1.    برنامه موقعیت یاب شعب که دسترسی مشتریان  را به آدرس شعب و خودپرداز ها و اطلاعات آنها میسر می سازد.
2.    راه اندازی سایت جدید موسسه اعتباری کوثر
3.    راه اندازی پرتال استانی موسسه با محوریت استان قم
4.    نرم افزار USSD
5.    نسخه جدید و به روز شده اینترنت موسسه اعتباری کوثر

وی از فتح قله دماوند توسط گروه کوهنوردی استان قم ، راه اندازی تور دوچرخه سواری به شهرهای ایران به منظور ترویج فرهنگ قرض الحسنه و خدمات کوثر و پشتیبانی از هئیت تیراندازی استان و اکران ویژه فیلم محمد رسول الله (ص ) و اجرای مسابقه تیراندازی برای کارکنان موسسه  به عنوان برنامه های انجام شده و پیش رو خبر داده و گفت موسسه اعتباری کوثر سعی نموده است از تمام ظرفیت ها و زیرساختها و قابلیت های استان به خصوص مخابرات و پست به نحو احسن استفاده نماید و در این  راستا تعاملات بسیار خوبی با اکثر ادارات و ارگان ها و نیروهای دولتی و نظامی دارد که انشااله منشا خیرکثیر می باشد.

مدیر امور شعب کوثر استان قم با تشکر از مدیر عامل موسسه جناب آقای دکتر رضائی توجه ویژه ایشان را به استان قم نشانه درایت  و تدبیر و آینده نگری ایشان دانسته و افزود حمایت ایشان باعث پیشرفت فعالیت موسسه در قم گردیده است .

وی با بیان اینکه برای اولین بار در مجموعه بانکی با مدیریت آقای دکتر رضایی  که خود از فرماندهان جبهه و جنگ و از خانواده محترم شهدا می باشند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد وبدون دیرکرد انجام می گردد افزو: تاسی و تعلق خاطر ایشان به مسائل دینی و نام مقدس کوثر فضای بسیار خوبی را بر موسسه حکمفرما نموده است .

اقدسی ارائه خدمات را به تمام افراد حقیقی و حقوقی افتخار مجموعه دانست و گفت به اذعان افراد معتمد کوثر نماد وحدت و همدلی می باشد.

ایشان در پایان با تقدیر و تشکر از همه مسئولان و خدمتگزاران در قم از حمایت های تمام عزیزان در جهت اعتلای نام مقدس کوثر تقدیر نمود و درخواست کرد جهت کاهش مشکلات و معایب  احتمالی مردم و مشتریان با پیشنهادات و انتقادات  سازنده خود کوثر را یاری نمایند . در پایان آدرس و ساعت کار شعب به شرح ذیل اعلام گردید.

 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com