کد خبر ۳۰۹۸۳ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
رئیس دانشکده الهیات تطبیقی دانشگاه پادربورن آلمان مطرح کرد

تقویت ارتباطات قم و پادربورن آلمان

رئیس دانشکده الهیات تطبیقی دانشگاه پادربورن آلمان گفت: الهیات تطبیقی به عنوان رشته‌‏ای خاص در پادربورن آلمان تدریس می‌شود که ارتباط بسیار نزدیک و خوبی با دانشگاه ادیان ‏و مذاهب در قم دارد.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، پروفسور فون اشتوش ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب در قم که در حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی و حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، در سخنانی حضور در این دانشگاه و در جمع اساتید و دانشجویان این مرکز را افتخاری برای خود برشمرد و اظهار کرد: من از دانشگاهی از آلمان به اینجا آمده‌ام که فعالیتی شبیه به این دانشگاه دارد.

وی با بیان اینکه شهر پادربورن آلمان به عنوان یک شهر قدیمی سابقه‌ای 400 ساله دارد اضافه کرد: قم و پادربورن آلمان از لحاظ سنتی شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

پروفسور فون اشتوش با تاکید بر اینکه در پادربورن آلمان دانشگاه‌های بسیاری در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: الهیات تطبیقی به عنوان رشته‌ای خاص در این شهر تدریس می‌شود که ارتباط بسیار نزدیک و خوبی با دانشگاه ادیان و مذاهب در قم دارد.

رئیس دانشکده الهیات تطبیقی دانشگاه پادربورن آلمان ادامه داد: الهیات تطبیقی رشته‌ای است که هر دینی به عمق آن وارد می‌شود ضمن آشنا شدن با ادیان مختلف به آن احترام می‌گذارد.

وی دوستی و همدلی با ادیان دیگر را هدف این علم برشمرد و بیان کرد: هدف از این رشته این است که هر کس در عمق عقیده خود به دیگر ادیان نیز احترام بگذارد.

پروفسور فون اشتوش با بیان اینکه در غربت‌ها شاهد دوستی‌های عمیقی بوده‌ایم، اظهار کرد: این خیلی راحت است که انسان چیزی را دوست داشته باشد که به عقاید خودش نزدیک باشد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com