کد خبر ۳۲۸۱۵ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۶
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خواستار شد

اختصاص 4 دستگاه اتوبوس به دانش‌آموزان قم برای دیدار با رهبری

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: امیدواریم امسال علاوه بر 6 دستگاه برای فرهنگیان، چهار دستگاه دیگر برای دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ناصر حمزه‌ای ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن جلسات ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص 9 دی و ایام شهادت دهه آخر صفر با توجه به امتحانات دانش‌آموزان نمی‌توانیم اقدامات گسترده‌ای داشته باشیم، اما سه برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات غیر حضوری با محوریت رخدادهای 9 دی و سیره زندگانی امام رضا(ع)، پیامبر اسلام(ص) و امام حسن(ع) یکی از برنامه‌های محوری مذکور است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه دانش‌آموزان اشتیاق بسیاری برای دیدار با رهبر انقلاب اسلامی دارند، عنوان کرد: امیدواریم امسال علاوه بر 6 دستگاه برای فرهنگیان، چهار دستگاه دیگر برای دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی در نظر گرفته شود.

وی از توزیع بروشورهایی برای تشریح حوادث دهه بصیرت در سال گذشته یاد کرد و گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های استان می‌توانند با همکاری آموزش و پرورش جزوات فرهنگی مورد نظر را در میان دانش‌آموزان استان توزیع کنند.

حمزه‌ای با اعلام این خبر که اداره‌کل آموزش و پرورش علاوه بر برنامه‌های کلی مدارس 43 برنامه محوری را به مناسبت دهه فجر در دستور کار خود قرار داده است عنوان کرد: دانش‌آموزان قمی در 69 رشته هنری رتبه‌های برتر را به صورت مستمر به خود اختصاص می‌دهند و اکنون در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد پنج دانش‌آموز قمی حضور پیدا کرده‌اند که این دستاوردها نشان از ظرفیت‌های بالای موجود در بخش دانش‌آموزی استان قم است.

وی با اشاره به فعالیت 70 مربی تربیت سیاسی ویژه در دهه فجر به مدت دو ماه در استان قم یادآور شد: با استفاده از این افراد 586 جلسه سیاسی را سال گذشته برگزار کرده و در این زمینه از ظرفیت بخش دیگری استفاده نمی‌کنیم.

حمزه‌ای خاطرنشان کرد: در حوزه گفتمان‌های دینی بیش از 26 هزار جلسه متفاوت را با مشارکت حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی در سال گذشته برگزار کرده و امیدواریم مسئولان رسانه‌ای استان به انعکاس این اقدامات توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی دهقانی، امام جمعه جعفریه طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) گفت: هر ساله با وجود سالروز شهادت این دو امام بزرگوار، سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که امیدواریم امسال مسئولان به این موضوع در تبلیغات شهری توجه ویژه داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com