کد خبر ۳۰۹۸۲ انتشار : ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
با مشارکت ستادعالی کانون مساجد کشور

پنجمین کنگره امام سجاد (ع) برگزار می‌شود

پنجمین کنگره امام سجاد (ع) با مشارکت ستاد عالی کانون مساجد کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی علامه‌زاده ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: کنگره امام سجاد، یک کار بزرگ است که امسال پنجمین دوره آن در تهران برگزار می‌شود.

وی از مشارکت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با کنگره امام سجاد خبر داد و گفت: در طول دو  سال گذشته برنامه‌هایی با محوریت امام سجاد (ع)‌ در کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، جنوب کرمان، خوزستان،‌ فارس،‌ بوشهر،‌ سیستان و بلوچستان برگزار شده است که مشارکت خوبی با کنگره امام سجاد (ع) داشتند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با تبیین اقدامات صورت گرفته در ارتباط با امام سجاد‌(ع) در نواحی گوناگون کشور،‌ تصریح کرد: کتابت صحیفه سجادیه در کهگیلویه و بویراحمد، شعر فارسی در جنوب کرمان، برگزاری نمایشگاه از صحیفه سجادیه در کرمان، سخنرانی با موضوع صحیفه سجادیه به مدت 11شب در خوزستان، سبک زندگی با محوریت رساله حقوقی امام سجاد (ع) در فارس، صحیفه خوانی در بوشهر و همچنین شعر بلوچی در ارتباط با صحیفه سجادیه و امام سجاد (ع) در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

 وی با تاکید بر اینکه رویکرد کنگره امام سجاد(ع) از دوره نخست بین‌المللی بوده است گفت: در این کنگره هر سال شماری از شخصیت‌های بزرگ شیعی و ‌مسیحی حضور دارند که در ارتباط با صحیفه سجادیه و امام سجاد (ع) دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنند.

علامه‌زاده با اشاره به زمان فراخوان این کنگره، تصریح کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از فروردین ماه سال جاری فراخوان شد که 70 مقاله با موضوعات یاد شده به دبیرخانه رسید که این مقالات در حال داوری است.

وی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان از زمره استان‌هایی است که کمترین تنش بین شیعه و سنی در آن وجود دارد گفت: در این استان برادران اهل سنت به آرامی در کنار شیعیان زندگی می‌کنند.

علامه‌زاده ادامه داد: کمترین تنش میان شیعه و سنی در این استان وجود دارد و همچنین علمای اهل سنت استان هرمزگان با علاقه خاصی در کنگره امام سجاد (ع) حاضر می‌شوند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با بیان اینکه در مدت چهار سال گذشته هزار و 600 نفر از طلاب و جوانان به عنوان سفیران ولایت به موضوع کنگره امام سجاد (ع) پرداختند،‌ تصریح کرد: امسال بیش از 400 نفر در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند و نقش مبلغ داشتند.

علامه‌زاده در بخش پایانی سخنانش از تربیت مبلغان در سطح کودکان و نوجوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت چهار سال گذشته مبلغانی در سطح کودک و نوجوان تربیت شدند که در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com