کد خبر ۳۱۰۰۵ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
رئیس مجلس مطرح کرد

موضع‌گیری اشتباه سیاست‌مداران غرب معضل اصلی جامعه بشریت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شناخت‌ها و برداشت‌های نادرست از دین مبین اسلام و موضع‌گیری اشتباه سیاست‌مداران دنیای غرب معضل اصلی جامعه بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین و بزرگ‌ترین مرکز داده علوم اسلامی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت حوزه‌های عملیه خواهران یکی از برکت‌های انقلاب اسلامی است تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی زنان جامعه از نبود امکانات مساوی برای مردان و زنان در بخش‌های مختلف به ویژه مراکز علمی رنج می‌برند اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه استعدادهای مناسبی در قشر بانوان جامعه اسلامی وجود دارد مطرح کرد: این استعدادها به علت نبود بستر مناسب قبل از انقلاب اسلامی مورد غفلت قرار می‌گرفت اما اکنون این حرکتی که در قم آغاز شده تاثیرات بسیاری در نقاط مختلف کشور داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حوزه‌های عملیه خواهران شرایط مناسبی را برای تربیت زنان با فضیلت و نشر معارف اهل بیت(ع) توسط این افراد فراهم کرده است؛ فردی که خود از معارف دینی آگاهی نداشته باشد نمی‌تواند این معارف را به دانش آموختگان انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه اساتید محور اصلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها هستند عنوان کرد: با نبود اساتید ورزیده در دانشگاه‌ها نمی‌توانیم حرکت گسترده‌ای برای اسلامی شدن این فضاهای آموزشی انجام دهیم؛ هر چند برنامه‌های حاشیه‌ای نیز تاثیرگذار است اما میزان این تاثیرگذاری کافی نیست.

لاریجانی با بیان اینکه فهم نادرستی از ابعاد دینی اسلام در سطح جهان وجود دارد افزود: برخی از شبکه‌ها با هدف ایجاد اختلاف میان مسلمانان و نمایش چهره خشن از اسلام هزینه‌های سنگینی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: شناخت‌ها و برداشت‌های نادرست از دین مبین اسلام و موضع‌گیری اشتباه سیاست‌مداران دنیای غرب یکی از معضلات اصلی جامعه بشریت است.

رئیس قوه مقننه از ایجاد تفکرات نادرست توسط جریان‌های تندرو در کشورهای مختلف یاد کرد و گفت: نقش عالم اسلام در تحولات دنیا بسیار مهم است و ترویج معارف اصلی اسلام بدون وجود افراد ورزیده امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای غربی فرزندان بسیاری از ازدواج‌های غیر‌رسمی متولد شده‌اند اظهار کرد: این مشکل در کشورهای شرقی دیده نمی‌شود زیرا بیشتر این کشورها سابقه فرهنگی عمیقی دارند.

لاریجانی با اشاره به اینکه غرب برای تخریب مدل‌های موفق خانواده در جامعه اسلامی تلاش می‌کند ابراز کرد: معارف اسلامی را می‌توان با استفاده از ظرفیت خانواده‌های موفق به جامعه بشریت انتقال داد.

وی ایجاد حوزه‌های عملیه خواهران را فرصتی برای نمایش ظرفیت‌های ایران اسلامی دانست و عنوان کرد: مرکز داده امین یکی از پایه‌ها و بسترهای آشنایی جوامع مختلف با ظرفیت‌های جامعه اسلامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: جوامع مختلف در سطح جهان نسبت به شناخت معارف اسلامی تشنه هستند به همین علت بخش‌های مختلف کشور به گسترش این مراکز علمی توجه ویژه دارند همانطور که رهبر انقلاب اسلامی با تاسیس شورای مجازی برای ساماندهی بسترهای سالم در کشور تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسترهای انتقال اطلاعات دینی به خارج کشور باید در بخش‌های مختلف حوزه ایجاد شود ابراز کرد: همیاری شرکت مخابرات با مرکز حوزه‌های عملیه خواهران به منظور ایجاد مراکز ارتباطی در نقاط مختلف کشور قابل تقدیر است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com