کد خبر ۳۱۰۱۷ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
رئیس مجلس شورای اسلامی:

قم باید در زمینه گردشگری هدف اول باشد / تأکید بر راه‌اندازی هر چه سریع‌تر فرودگاه قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه قم گفت: قم باید در زمینه گردشگری به عنوان هدف اول مطرح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول منطقه نمونه گردشگری بین‌الملل دستجرد که با حضور سلطانی‌فرد معاون رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان استان در منطقه نمونه گردشگری دستجرد برگزار شد با بیان اینکه قم به عنوان مرکز تشیع باید از امکانات تفریحی بیشتری برخوردار باشد گفت: افتتاح دهکده صبا کار مهمی در حوزه گردشگری استان قم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آب و هوای قم گرم و خشک است و علاوه بر این نبود امکانات تفریحی مناسب در قم از مشکلات این استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، کم بودن فضای سبز را از دیگر مشکلات قم دانست و اظهار کرد: فضای سبز اطراف قم باید توسعه پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به کوتاه بودن ساعت اقامت مسافران در قم این موضوع را از دیگر مشکلات استان ذکر کرد و ادامه داد: باید با توسعه هتل‌های پنج ستاره و اماکن اقامتی برای رفع این مشکل اقدام کرد.

وی تأکید کرد: قم باید علاوه بر اینکه محل عبور دیگر شهرهاست، به محلی برای گردشگری تبدیل شود تا اقامت مسافران در این شهر در حد خرید سوغات نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای قم در جذب توریسم مذهبی اظهار کرد: جابه‌جایی توریست‌ها نیازمند حمل و نقل هوایی و لذا باید فرودگاه قم هر چه زودتر راه‌اندازی شود.

لاریجانی با ابراز اینکه نفت یک سرمایه دائمی برای ما محسوب نمی‌شود، گفت: باید از ظرفیت بالای تجارت توریستی در قم استفاده بهینه را بریم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com