کد خبر ۳۱۰۱۱ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های عملیه خواهران تاکید کرد

ایجاد بستری امن برای سرورهای فیزیکی ـ مجازی در مرکز «امین»

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های عملیه خواهران گفت: مرکز داده امین با تمرکز بر فراهم آوردن زیرساخت‌ها، دسترس‌پذیری بالا، تایید سازمان پدافند غیر عامل در تامین حفاظت بستر مناسبی را برای سرورهای فیزیکی ـ مجازی فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی طایی‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین و بزرگترین مرکز داده علوم اسلامی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه حجم اطلاعات بسیاری در فضای مجازی پیرامون مسائل مختلف دینی موجود است تصریح کرد: ارائه دسترسی از راه دور، پایش و پشتیبانی فنی، سامانه مرکز تماس، ارائه سرویس پایدار با ضریب اطمینان بالا و زیرساخت ارتباطی در لایه دو شبکه بخشی از ویژگی‌های این مرکز داده است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز داده امین با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات ذخیره‌سازی برای پشتیبانی خدمات نجات از بحران ایجاد شده است افزود: این مرکز می‌تواند نخستین و بزرگترین سکو برای نشر اهل‌بیت(ع) باشد که با تمرکز بر فراهم آوردن زیرساخت‌ها، سرویس‌های امن، دسترس‌پذیری بالا، تایید سازمان پدافند غیر عامل در تامین حفاظت و دیگر گواهینامه‌های امنیتی بستر مناسبی را برای سرورهای فیزیکی ـ مجازی فراهم کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های عملیه خواهران سامانه دیواره آتش دو لایه، استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، واحد عملیاتی امنیتی و بهره‌گیری از سرورهای پر قدرت را برخی از ویژگی‌های دیگر مرکز داده علوم اسلامی امین برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از این مرکز بتوانیم بستر گسترش حرکت‌های دینی را در فضای مجازی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بخشی از هزینه‌هایی که تاکنون برای ایجاد این مرکز انجام شده است عنوان کرد: امیدواریم بخش‌های مختلف کشور در گسترش فعالیت‌های این مرکز مشارکت مناسبی داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com