کد خبر ۳۲۱۳۱ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های تخصصی صنایع دستی به زندانیان با رویکرد اقتصادی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از ارائه آموزش‌های تخصصی صنایع دستی به زندانیان با رویکرد اقتصادی برای حمایت از این قشر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی با اشاره به طرح این اداره کل در خصوص ارائه آموزش‌های تخصصی صنایع دستی به زندانیان بیان کرد: در ابتدای امر نیازسنجی از اهمیت زیادی برخوردار است و از سوی کارشناسان این اداره کل بررسی توانمندی زندانیان در رشته‌های مختلف هنری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پس از نیازسنجی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام خواهد شد گفت: البته در این بخش ضرورت نیازسنجی در بخش بازار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و رشته‌هایی که آموزش‌های آن ارائه می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مورد استقبال بازار و زائران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید صنایع دستی از سوی زندانیان به دنبال اشتغال‌زایی و نگاه اقتصادی هستیم تا از این طریق نیز حمایت‌های لازم از این قشر صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در ادامه به برپایی بازارچه صنایع دستی در قم اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه هماهنگی با شهرداری صورت گرفته و به دنبال جانمایی هستیم.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی زمینه خوبی برای عرضه تولیدات هنرمندان صنایع دستی و همچنین زندانیان فراهم خواهد شد.

رضایی همچنین از پیگیری این اداره کل برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌توانیم معرفی خوبی از صنایع دستی استان داشته و نسبت به برندسازی نیز توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور گسترده زائران داخلی و خارجی در شهر قم و ظرفیت‌های گسترده این استان بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که صنایع دستی به عنوان سوغات قم به زائران معرفی شود و در این صورت شاهد رشد و پیشرفت در این بخش خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان قم در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد بازارهای تولید و فروش صنایع دستی استفاده کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com