کد خبر ۳۱۰۱۸ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
معاون وزیر ارتباطات:

کاربران تلفن همراه تا پایان سال به ۴۰ میلیون نفر می‌رسند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش‌بینی می‌شود آمار کاربران تلفن همراه تا پایان سال به ۴۰ میلیون نفر برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نصرت‌الله جهانگرد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین و بزرگ‌ترین مرکز داده علوم اسلامی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبر مقام معظم رهبری بر ایجاد مراکز فضای مجازی در برنامه ششم توسعه اظهارداشت: محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توسعه این مراکز داده در کشور تاکید دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در چرخه تولید محتوا در فضای ارتباطات، مراکز داده مثل مخازنی هستند که داده‌ها را منتشر می‌کنند و بدون این مراکز امکان بازنشر اطلاعات غیرممکن است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با ابلاغی که از سوی رهبر معظم انقلاب شده پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار است، تصریح کرد: توسعه و گسترش ظرفیت‌های اینترنتی از مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی تامین زیرساخت‌ها و بسترهای ارتباظی در فضای مجازی را موثر در تبلیغ و ترویج معارف دینی دانست و گفت: تسهیل در ارائه خدمات به مردم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از فضای مجازی است که توسعه آن در جامعه اسلامی نقش مهمی در کسب موفقیت‌ها دارد.

جهانگرد خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود آمار کاربران تلفن همراه تا پایان سال به 40 میلیون نفر برسد و استان قم با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش پرنگ‌تری در تولید محتوای معارف دینی در فضای مجازی ایفا کند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com