کد خبر ۳۱۷۲۰ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
استاندار قم:

اقتصاد مقاومتی باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود

استاندار قم گفت: اقتصاد مقاومتی باید از نشست‌ها و همایش‌ها به فرهنگی عمومی تبدیل شود تا مردم و مسئولان نگاه جدیدی به اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند ایجاد تشکیلات جدید نیست تصریح کرد: مسئولان نباید به دنبال ایجاد این تشکیلات باشند بلکه باید با استفاده از سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب اسلامی برای تقویت ستادهای راهبردی تخصصی تلاش کنند.

وی تامین رشد پویا، بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز با رویکرد جهادی را بخشی از نکات مطرح شده توسط رهبر انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز کرد: تحقق خواسته‌های رهبر انقلاب اسلامی باید در دستور کار بخش‌های مختلف قرار گیرد تا بتوانیم جامعه اسلامی را به اهداف مورد نظر برسانیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان حرکتی هدفمند نیازمند عمل و کوشش است مطرح کرد: اقتصاد مقاومتی فقط با ابلاغ سیاست‌ها نمی‌تواند پیشرفت بسیاری در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون چهار کمیته در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است اما برای آغاز فعالیت‌ها باید دوره‌ای توجیهی را برای تفهیم موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم تا وحدت فکری میان مسئولان استانی تقویت شود.

صادقی با بیان اینکه استانداری از ظرفیت‌های مختلف خود برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کند اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید از نشست‌ها و همایش‌ها به فرهنگی عمومی تبدیل شود تا مردم و مسئولان نگاه جدیدی به اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی بر تبیین ارکان اقتصاد مقاومتی در میان خانواده‌های جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: خرید کالای داخلی وابسته به فرهنگ‌سازی در میان خانواده‌ها و همیاری مردم است.

صادقی با اشاره به اینکه تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند یادآور شد: هر فردی که در این سرزمین زندگی و از دستاوردهای نظام اسلامی استفاده می‌کند رسالت مشخصی را برای مشارکت در تحقق اهداف نظام، بر عهده دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com