کد خبر ۳۱۰۵۳ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

برگزاری 12 دوره تخصصی ویژه خواهران و برادران در قم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری 12 دوره تخصصی امداد و نجات ویژه برادران و خواهران امدادگر در 6 ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی از برگزاری 12 دوره تخصصی امداد و نجات ویژه برادران و خواهران در 6 ماهه نخست سال 94 خبر داد و اظهار کرد: بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات امدادی و ارتقاء معلومات فردی امدادگران هدف از برگزاری این دوره‌ها است.

وی ادامه داد: این دوره‌ها به منظور تقویت روحیه امدادگران و کمک به سانحه دیدگان در مواقع انجام عملیات امداد و نجات وهمچنین افزایش دانش عملیاتی و آشنایی با استانداردهای جهانی برگزار شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این دوره‌ها شامل دوره تخصصی حمایت روانی، ارتفاع، جستجو و نجات در جاده، نجات در آوار، اقدامات پیش بیمارستانی و دوره تخصصی اسکان بوده است.

بهرامی با اشاره به اینکه تا کنون چند دوره آموزش در بخش‌های کهک، خلجستان و جعفریه به مدت یک هفته و به صورت شبانه روزی در سایت هلال احمر برگزار شده است گفت: همچنین تاکنون 114 دوره مقدماتی 35 ساعته در مرکز اداره آموزش و در سطح شهر برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حوادث متعددی که در کشور ما رخ می‌دهد اداره آموزش استان با ارائه آموزش‌های اصولی به همراه مربیان متخصص و مجرب 91 دوره به صورت آموزش‌های عمومی همگانی مبتنی بر نیاز محلی به صورت کوتاه مدت در سطح شهر اجرایی کرده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال بیش از دو هزار و 500 نفر دوره مقدماتی آموزش را گذرانده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com