کد خبر ۳۱۰۸۸ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

فناوری و هوشمندسازی زمینه‌ساز شکل‌گیری ارتباطات بهتر در شهرداری

رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر فناوری و هوشمندسازی در محیط شهری به کار گرفته شود، ارتباطات بهتری در شهرداری صورت می‌گیرد، بنابراین مراجعه مردم به شهرداری با برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس کمال‌زاده با اشاره به اهمیت هوشمندسازی در محیط شهری اظهار کرد: به کارگیری فناوری و هوشمندسازی در محیط شهری سبب می‌شود ارتباطات بهتری در شهرداری صورت گیرد، بنابراین مراجعه مردم به شهرداری با برنامه‌ریزی انجام می‌شود و از مراجعه‌های غیرضروری آنها جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق سرویس‌های نرم‌افزاری می‌توان خدمات مهمی به همشهریان ارائه داد، با توجه به اهمیت ارائه خدمات هوشمند حتی در شورای شهر کمیته‌ شهر هوشمند تشکیل شده است.

رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با تهیه فرم‌های الکترونیکی می‌توان از مراجعه‌های غیرحضوری به شهرداری جلوگیری کرد، گفت: دریافت پروانه و مجوز برای امور مختلف از جمله دلایلی است که سبب می‌شود مردم مجبور به مراجعه حضوری به شهرداری باشند.

وی یادآور شد: شهر هوشمند دارای وسعت و گستردگی فراوانی است، با اقدامات جزیی نمی‌توان به موضوع هوشمندسازی کامل در محیط شهری رسید، ولی با انجام تدریجی اقدامات می‌توان گام به گام به هوشمندسازی نزدیک‌تر شویم.

کمال‌زاده عنوان کرد: از متخصصان مختلف در اتاق فکر شورای شهر دعوت می‌شود تا به بررسی مسیرهای رسیدن به شهر هوشمند بپردازند تا سریع‌تر بتوانیم در زمینه هوشمندسازی گام‌هایی برداریم.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند همواره در شورای شهر پیگیری می‌شود، گفت: تلاش فراوانی صورت گرفته تا شهر هوشمند اجرا شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی شده است.

رئیس کمیته فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر قم به مرکز مدیریت هوشمند ترافیک اشاره کرد و افزود: این مرکز از جمله مراکز مجهز کنترل ترافیک در سطح کشور است که توانسته کارنامه موفقی در زمینه کنترل ترافیک سطح شهر داشته باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com