کد خبر ۳۱۰۹۵ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۸
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

از دولت می خواهیم با مردم خودمان هم مهربان باشد

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برخورد با متحصنین مسجد اعظم قم انتقاد کرد و از دولت خواست با منتقدان با زبان عاطفی برخورد کند نه با زبانی که با متحصنین قم رفتار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با اشاره به حادثه منا و عرض تسلیت به ملت ایران و امت اسلامی گفت: این غم جانکاه زمانی برطرف خواهد شد که امت اسلامی حج آینده را بدون آل سعود برگزار کنند. امام(ره) نوید دادند که روزی با مرهم گذاشتن بر روی قلب های رنج دیده مسلمانان وارد مسجد الحرام می شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در جلس با اشاره به گزارش قرائت شده برجام در جلسه علنی امروز تأکید کرد: این گزارش سند ملی در جهت وفاق ملت ایران خواهد بود که روزی با گردن برافراشته در پیشگاه خدا خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه همه اجزای نظام، دولت، مجلس و نخبگان از ظرفیت خود در موضوع برجام استفاده کردند توصیه کرد: برای ادامه کار و برای بررسی طرح مورد نظر باید ملاحظاتی مورد توجه قرار گیرد از جمله اینکه تمام نگرانی های آمده در گزارش ویژه در طرح تدوین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ضمانت اجرایی از طرف مقابل بسیار قوی و انقلابی گرفته شود. با توجه به بی توجهی دولت در رعایت خطوط قرمز در دو سال مذاکرات لازم است در طرح مذکور با قاطعیت دولت را موظف به رعایت قانون کرد.

این نماینده همچنین خواست که طرح برجام براساس کار ویژه کمیسیون ویژه انجام شود و از آنجایی که این کمیسیون به امور کلی و جزئی مسلط است تدوین طرح در کمیسیون ویژه انجام شود.

کریمی قدوسی با اشاره به حضور فعال دانشجویان، طلاب در تحصن ها و تجمع های مربوط به موضوع برجام گفت:‌ در این مدت با حضور نخبگان کشور در تجمع ها برگ زرینی در تاریخ انقلاب و نقطه عطفی در کشور شکل گرفت اما متأسفانه شاهد برخورد نادرست با منتقدین بودیم.

نماینده مردم مشهد با اشاره به صحبت های روز گذشته روحانی در خصوص برخورد با آل سعود گفت: رئیس جمهور عنوان کرد در برابر آل سعود ابتدا با زبان عاطفی سپس زبان دیپلماسی و پس از آن از زبان اقتدار وارد عمل خواهیم شد.

وی تأکید کرد: انتظار داریم که رئیس جمهور در برابر منتقدین نیز از همین روش استفاده کند و زبان عاطفی را مدنظر بگیرد چرا که متأسفانه روز گذشته شاهد برخورد نادرست با تحصن کنندگان در مسجد اعظم قم بودیم.

کریمی قدوسی تشریح کرد: طلاب انقلابی، خانواده شهدا تحصن آرامی در انتقاد به برجام در مسجد اعظم قم داشتند که با دستور شورای عالی امنیت کشور و استان، پلیس یا لباس شخصی وارد مسجد شد، ‌زن مردم را روی زمین کشیدند، مردم را دستگیر کردند و با ون آنها را از مسجد بیرون کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: انتظار داریم دولت نیز با زبان عاطفی با منتقدین برخورد کند.

منبع:رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com