کد خبر ۳۱۱۴۹ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲

نیروی انتظامی، نبض امنیت جامعه

روزنامه ایمان در شماره روز سیزدهم مهرماه مطلبی با عنوان «نیروی انتظامی، نبض امنیت جامعه» را به قلم نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در استان قم منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در این مطلب می خوانیم:
هفته نیروی انتظامی فرصتی هر چند کوتاه اما ارزشمند در بلندای یک سال پر از حادثه است که جای دارد در آن، به درگاه خداوند متعال از حافظان نظم و امنیت در جامعه قدردانی شود.
برای بیان اهمیت تاثیر فرماندهان، پرسنل و سربازان غیور نیروی انتظامی همین نکته بس که خطاب رسول گرامی اسلام(ص) هستند، آنجا که امنیت را یکی از دو نعمت مجهول و ناشناخته در جامعه برشمردند و اساسا ایجادکنندگان و آفرینندگان این نعمت، در نزد درگاه الهی ماجور و مشکور هستند.
به یقین بخش اعظمی از آسایش و امنیت جامعه متوجه سبزپوشان نیروی انتظامی است که جان شان به معنای واقعی کلمه در کف دستانشان است و در راه انجام ماموریت ها، بدون هیچ منتی همچون سپری در برابر هنجارشکنان خطرها را بر جان پذیرفته و در گرما و سرما و روز و شب و هر موقعیت مکانی و زمانی و بدون اینکه حتی دیده شوند، با آمادگی مقابله با پیشرفته ترین جلوه های جنگ نوین، خالصانه خدمت می کنند تا جایی که اجر یک شب بیداری آنان در راه استقرار نظم و امنیت در جامعه، از سال ها عبادت خالصانه فزونی می یابد.
روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی دوران دفاع مقدس و تمسک به سیره و منش شهدا، امروزه در بدنه و کالبد نیروی انتظامی جاری و ساری و موجب بالندگی آن است، کما اینکه فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی غالبا از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس هستند و تقدیم هزاران شهید و جانباز نیروی انتظامی در طول مسیر نورانی پیروزی انقلاب و سال های دفاع مقدس تاکنون در صیانت از بسترهای فرهنگی، اجتماعی و ... نظام اسلامی، بیانگر نضج و ترویج روحیه ایثارگری و ولایتمداری در نیروی انتظامی همیشه بیدار است که از مردم، با مردم، برای مردم و در خدمت مردم بوده و این خدمت گذاری در نظام ولایی را، مایه افتخار و سربلندی خود می داند و همین ویژگی های برجسته است که پلیس ایران اسلامی را از سایر کشورها متمایز و در میان آحاد مردم و مراجعان، محبوب نموده است.
نیروی انتظامی امروز مصداق تحقق شعار همدلی و همزبانی است که بعینه در منش و گفتار آن مشهود و در مسیری پویا قرار دارد و شعار اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش ویترین و تابلوی نگاه این نیرو و خط مشی تکاملی آن را به زیبایی مجسم می کند به طوریکه نبض امنیت جامعه با حضور باصلابت، قانونمند و توام با رافت نیروی انتظامی می تپد.
نیروی انتظامی استان قم نیز تقدیم ده ها شهید بزرگوار همچون حاجی خداکرم ها، فصیحی ها و ایمانی ها و ... و همچنین کسب رتبه بالای نظم و امنیت در کشور و رضایتمندی مردم در بین سه استان برتر کشور را در کارنامه درخشان خود دارد و این افتخارات طلایی، ناشی از خدمات صادقانه ای است که این نیرو در کنار همدلی و همراهی مشفقانه و مجدانه سپاه، بسیج، ارتش و سایر نیروی ها مسلح در برقراری نظم و امنیت عمومی استان قم بخصوص زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران معطوف داشته است.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com