کد خبر ۳۱۲۱۷ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان قم:

ضمانت نامه بانکی خرید مواد اولیه و ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی قم صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اهمیت حمایت صنایع کوچک از صدور ضمانت نامه بانکی مدت دار خرید مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی برای صنایع کوچک خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیر هوشنگ طیبی‌نژاد با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع کوچک، اظهارداشت: در راستای برنامه‌های حمایتی دولت از تولید داخلی و همچنین اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی واحدهای صنعتی متقاضی ضمانت نامه تامین مواد اولیه و خرید ماشین آلات صنعتی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان قم، بابیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی قم به عنوان نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک این مهم را برعهده دارد، افزود: این صندوق در برنامه‌های حمایتی جدید خود ضمن افزایش سقف ضمانت نامه‌های بانکی از 10 به 30 میلیارد ریال نسبت به صدور ضمانت نامه‌های جدید جهت خرید مدت دار مواد اولیه و خرید ماشین آلات اقدام می‌نماید.

وی با اشاره به مزایای این طرح حمایتی، خاطرنشان کرد: از مزایای این برنامه حمایتی برطرف کردن مشکل کمبود نقدینگی واحدهای صنایع کوچک بدون نیاز به سیستم بانکی است.

طیبی‌نژاد با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه و خرید دستگاههای مورد نیاز یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم سرمایه گذاران در بخش تولید و صنعت بوده است، تصریح کرد: با بررسی‌های کار‌شناسی صورت گرفته و از سوی دیگر هدفمند کردن حمایت‌های دولت از صنعت، تسهیلات در نظر گرفته شده به این دومورد اختصاص یافته است.

وی افزود: در این بخش مشکلات و نیازهای دیگری نیز شناسایی و معرفی شده است که به ترتیب اولویت در برنامه‌های حمایتی اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد.

مبنع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com