کد خبر ۳۱۲۲۵ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم:

دکتر قربان نیا با نظام و ولایت همسویی و همراهی داشتند/وی هیچ گرایشی به اصلاح طلبان نداشت

حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم با اشاره به این که دکتر قربان نیا از افتخارات کشور و حوزه علمیه بودند، گفت: دکتر قربان نیا با نظام و ولایت همسویی و همراهی داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت استاد حاج ناصر قربان نیا، اظهار داشت: استاد قربان نیا از اساتیدی برجسته ای بودند که علاوه بر حضور در سنگر علم و دانش ، سابقه حضور در جبهه های جنگ را نیز داشتند.                                  

وی با بیان این که استاد قربان نیا از طلاب و فضلای برجسته و ممتاز کشورمان ما بودند، افزود: ایشان  سطوح عالی حوزه را گذرانده بودند و با توجه به این که به زبان فرانسه تسلط داشتند با سفر به کشورهای مختلف دنیا به تبلیغ دین اسلام نیز می پرداختند.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم ادامه داد: استاد قربان نیا در رشته حقوق تحصیلات عالیه داشتند به گونه ای که در رشته حقوق صاحب نظر بودند و مقالات و آثار تالیفی فراوانی را نیز در طی سال های گذشته به چاپ رسانده اند.

وی ادامه داد: ایشان در همایش ها و کنگره های ملی و بین المللی بسیاری شرکت می کردند و یکی از مبلغین ممتاز ما در کشورهای خارجی بودند.

علیزاده در خصوص دیدگاه های سیاسی دکتر قربان نیا گفت: به لحاظ سیاسی ایشان هیچگاه به سمت احزاب و گروه های سیاسی گرایش نداشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما شاهد هستیم کسانی به دنبال این هستند ایشان را منتسب  به جریان های سیاسی خاصی بکنند که این مسئله در خصوص مرحوم قربان نیا صدق نمی کند.

علیزاده تصریح کرد: دکتر قربان نیا با نظام و ولایت همسویی و همراهی داشتند و اگر برخی جریان های سیاسی از جمله فتنه گران ایشان را به جریانی منتصب  می کنند ما شدیدا این را تکذیب می کنیم و این را یک سوء استفاده سیاسی از سوی فتنه گران می دانیم .

وی خاطر نشان کرد: هر چند که ایشان در دانشگاه مفید حضور داشتند ولی هیچ گونه گرایشی به جریان های اصلاح طلب مخصوصا فتنه گران نداشتند.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم افزود: ایشان شخصیت مستقل عالمانه ای داشتند که با مسائل عالمانه برخورد می کردند و هیچگاه وارد جریان های سیاسی نشدند.

وی خاطر نشان کرد: استاد قربان نیا یکی از افتخارات شهرستان رودسر بودند و علاوه بر این که استاد بنده بودند سال ها  رفاقت و دوستی نزدیکی نیز با یکدیگر داشتیم.

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com