کد خبر ۳۱۴۵۶ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
قم زادگاه تسویه حساب های سیاسی ؛

پشت پرده تخریب فرماندار قم

فشار برای ایجاد تغییرات در فرمانداری قم در حالی صورت می‌گیرد که بار دیگر تغییر فرمانداران در تیررس رسانه‌های زنجیره‌ای قرارگرفته و یکی از روزنامه‌های حامی دولت در شماره امروز خود تغییرات فرمانداران را به اتوبوس پنچر تشبیه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، هر چه به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال جاری نزدیک می‌شویم شاهد افزایش موج یارگیری‌ها، تخریب‌ها و تبلیغات هستیم.

انتخابات مجلس شورای اسلامی ازآن‌جهت در این دوره بسیار مهم به نظر می‌رسد که دولت در دست جریان مخالف اکثریت فعلی مجلس شورای اسلامی است و این منتقدان دولت هستند که در استان‌ها و شهرهای خود دارای پایگاه‌های مردمی خوبی هستند حال در برابر آن دولت اداره کشور را در دست دارد و می‌خواهد کرسی‌های بهارستان را موافقانش در دست بگیرند.

به‌هرحال تقابل دولت با نمایندگان منتقدش در مجلس، کار انتخابات در مجلس آینده را با احتمالات فراوان روبرو کرده است.

بارها در انتخابات سالم جمهوری اسلامی ثابت‌شده است که همه‌چیز در دقایق پایانی تبلیغات مشخص می‌شود و انتخابات پیش رو هم به نظر نمی‌رسد از این قضیه مستثنی باشد.

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم مشخص بود که دولت در برخورد با مجلس به مشکل بر خواهد خورد لذا از همان روزهای ابتدایی گام‌های مهمی را برای رسیدن به هدف خود که در مرحله ابتدایی انتخابات مجلس و در گام بعدی آن انتخابات حساس ریاست جمهوری است برداشته است.

استان قم به دلایل مختلفی از اهمیت فراوانی برخوردار است که در این دولت آبستن اختلافات و دخالت‌های بی‌مورد شد که با عزل و نصب‌هایی و اختلاف‌هایی که به وجود آمد، به‌خوبی می‌توان به این مهم پی برد.

یکی از این انتصابات جایگزینی رضا سیار به‌جای زارعی کوشا به‌عنوان فرماندار قم بود که از همان ابتدا هم با واکنش‌ها، موافقت‌ها و مخالفت‌های فراوانی همراه بود به‌طوری‌که مخالفان وی معتقد بودند مدیریت وی در جهاد کشاورزی ضعیف بوده و وی نمی‌تواند عهده‌دار مسئولیت مهم‌تری شود اما موافقان وی به تعامل و روحیه اعتدالی سیار تأکید داشتند.

یکی از نکاتی که هم‌اکنون مخالفان وی بر آن تأکیددارند این است که سیار مدیری احمدی‌نژادی است چراکه وی در دوران 8 ساله ریاست جمهوری قبل تماماً بر کرسی ساختمان سبز بلوار الغدیر تکیه زده بود.

فشار برای  ایجاد تغییرات در  فرمانداری  قم در حالی صورت می‌گیرد که بار دیگر تغییر فرمانداران در تیررس رسانه های زنجیره ای قرار گرفته و یکی از روزنامه های حامی دولت در شماره امروز خود تغییرات فرمانداران را به اتوبوس پنجر تشبیه کرده است.

این در حالی است که باوجود لاریجانی، امیرآبادی و حضور دوباره آشتیانی در انتخابات پیش رو به نظر می‌رسید عرصه برای معرفی چهره نزدیک به اصلاح‌طلبان برای این جبهه تنگ‌شده است به‌طوری‌که اصلاح‌طلبان تنها راه برای معرفی و موفقیت کاندیدای موردنظرشان را تغییر فرماندار می‌دانند.

این جریان در اولین قدم با رسانه‌ای کردن برخی موضوعات مانند عدم مدیریت صحیح فرماندار، عدم رغبت مردم نسبت به فرماندار و عدم رضایت از فعالیت‌های فرماندار قم و ایجاد نظرسنجی‌هایی در این رابطه سعی در تخریب چهره وی برداشته‌اند.

آن‌ها حتی پا را فراتر از این موضوعات گذاشته‌اند و طبق شنیده‌ها با رایزنی و وساطت‌هایی چه در داخل استان و حتی بیرون از آن قصد ایجاد تغییرات در فرمانداری قم را دارند.

نکته جالب‌توجه در این تخریب‌ها، تبدیل مدافعان قبلی به مخالفان فعلی فرماندار قم است و کسانی که قبلاً بعد از جابجایی سیار از جهاد کشاورزی از انتصاب وی شادمان بودند هم‌اکنون برای رسیدن به مقاصد حزبی و شخصی خود تبدیل به مخالفان درجه‌یک فرماندار شده‌اند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که هنوز معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم انتخاب‌نشده است و علاوه بر این عرق اختلافات قبلی در بین مدیران دولتی نیز خشک نشده که جریان منفعت‌طلب به دنبال تغییرات در بدنه مدیران استان است.

منبع : قم فرد

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com