کد خبر ۳۱۲۳۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
ویژه مبلغان محرم

نشست علمی «مقتل‌شناسی و نویافته‌های عاشوراپژوهی» برگزار می‌شود

مدیر آموزش‌‌های آزاد موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از برگزاری نشست علمی ویژه مبلغان محرم با عنوان مقتل‌شناسی و نویافته‌های عاشوراپژوهی بیستم مهر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام بهروز حسین‌پور با اشاره به برگزاری نشست علمی با عنوان مقتل‌شناسی و نویافته‌های عاشوراپژوهی اظهار کرد: این نشست به ویژه مبلغان از سوی دفتر آموزش‌های آزاد موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با همکاری انجمن علمی حدیث حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نشست علمی با عنوان مقتل‌شناسی و نویافته‌های عاشوراپژوهی گفت: عاشورا دانشگاهی است که باید در این دانشگاه به کسب آموزه‌ها و دانش‌های عاشورایی پرداخت.

مدیر آموزش‌‌های آزاد موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی صبر، استقامت، ایثار و فداکاری در عاشورا وجود دارد، بنابراین مبلغان باید با آموزه‌های نهفته در عاشورا آشنا شوند تا در برنامه‌های تبلیغی به انعکاس آموزه‌های خود بپردازند، به همین منظور نشستی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عاشورا آموزه‌های درس‌آموز فراوانی در خود گنجانده است، گفت: افراد مختلف باید از مکتب عاشورا درس‌آموزی کنند تا بتوانند در مواقع لزوم قله‌های ایثار و جوانمردی را طی کنند.

حسین‌پور از برگزاری نشست علمی ویژه مبلغان محرم با عنوان مقتل‌شناسی و نویافته‌های عاشوراپژوهی روز دوشنبه بیستم مهر ماه خبر داد و افزود: این نشست از ساعت 15 تا 20 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد، مدیر گروه سیره‌نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث در این نشست درباره نویافته‌های عاشوراپژوهی به ایراد سخن می‌پردازد.

مدیر آموزش‌‌های آزاد موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث یادآور شد: مرتضی وافی درباره بایسته‌های مرثیه‌خوانی مطالبی بیان کرده و حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم طباطبایی رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث در زمینه مقتل‌شناسی، معیارهای اعتبار و ضعف سخنرانی می‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com