کد خبر ۳۱۲۳۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
بررسی تشابهات حضرت موسی و حضرت مهدی(عج)

کتاب «دو گوهر آسمانی» منتشر شد

کتاب دو گوهر آسمانی(بررسی تشابهات حضرت موسی و حضرت مهدی(عج)) به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، روایات‌های فراوانی در زمینه شباهت‌های حضرت موسی(ع) و امام زمان(عج) نقل شده که کتاب دو گوهر آسمانی(بررسی تشابهات حضرت موسی و حضرت مهدی(عج)) به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

این کتاب از چهار فصل اصلی مانند تشابهات مربوط به تولد و کودکی، تشابهات دوران غیبت، تشابهات دوران ظهور و رهیافت‌ها تشکیل شده است.

مطالبی در زمینه پیشگویی اصل تولد، تلاش دشمنان برای جلوگیری از تولد، تلاش دشمنان ستمگر برای جلوگیری از تولد حضرت موسی(ع)، مخفی ماندن تولد حضرت مهدی(عج)، پیدایش مدعیان دروغین،‌ وقوع اصل تولد و شهادت برخی بر آن و حرام شدن شیر سایر زنان بر آن دو بزرگوار در فصل اول در این کتاب مطرح می‌شود.

مباحثی با عناوین تشابه در اصل غیبت، غیبت امام عصر(عج)، نوع غیبت امام عصر(عج)، پیشگویی غیبت، عدم تنهایی موسی(ع) در ایام غیبت، شایعه‌پراکنی در دوران غیب، شایعه‌پراکنی نسبت به حضرت موسی(ع) در عصر غیبت، تشابهات مربوط به علل غیبت، حفظ جان موسی، آزادی از سلطه ستمگران،‌ آزمایش پیروان در دوران غیبت و آزمایش بودن غیبت امام عصر(عج) برای پیروان در فصل دوم این کتاب تبیین شده است.

آزمایش بودن غیبت امام عصر(عج) برای پیروان، آشکار شدن فلسفه اصلی غیبت موسی(عج) بعد از ظهور، فواید غیبت، ایجاد امید و حفظ جامعه از ناامیدی، ایجاد و امید و حفظ جامعه بنی اسرائیل از ناامیدی در سایه غیبت موسوی، ایجاد امید و حفظ جامعه شیعه از ناامیدی در سایه غیبت مهدوی، یاری رساندن به شیعان نیازمند و دعا برای پیروان در فصل دوم این کتاب مطرح خواهد شد.

موضوعاتی با عناوین پیشگویی اصل ظهور، مخفی بودن زمان ظهور، اصلاح امر ظهور در طول یک شب، تاثیر دعا بر تعجیل ظهور، خائف و منتظر بودن در آستانه ظهور، توام بودن ظهور امام عصر با معجزه الهی،‌ واقع شدن ظهور در اوج ظلم و ستم، امدادهای غیبی در قیام موسوی و مهدوی، امدادهای غیبی در قیام موسی(ع)، نازل شدن عذاب نابودکننده برای تعقیب‌کنندگان و نازل شدن فرشتگان برای یاری رساندن در فصل سوم کتاب تبیین می‌شود.

تاثیر دعا بر تعجیل ظهور، امدادهای غیبی در قیام موسی(ع)، نازل شدن عذاب نابودکننده برای تعقیب‌کنندگان، تشابهات مربوط به دشمنان قیام، منافقان در قیام موسی(ع)، حاکمیت تدریجی حکومت حضرت موسی(ع)، حضور فعال زنان در قیام، حرکت حضرت موسی(ع) به سوی بیت المقدس، ادامه یافتن حکومت صالحین و ادامه یافتن حاکمیت صالحین بعد از امام عصر(عج) عناوین مباحث مطرح شده در فصل سوم کتاب است.

مطالبی در حوزه عصر غیبت، وظایف دوران غیبت و چگونگی زمینه‌سازی ظهور در فصل چهارم کتاب مطرح شده است.

کتاب دو گوهر آسمانی(بررسی تشابهات حضرت موسی و حضرت مهدی(عج)) از سوی عباس حیدری تالیف شده و به همت انتشارات مرکز تخصصی مهدویت با شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com