کد خبر ۳۱۱۴۶ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
در زمینه ابعاد نظری شادکامی

ویراست جدید کتاب «الگوی اسلامی شادکامی» منتشر می‌شود

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: ویراست دوم کتاب الگوی اسلامی شادکامی با حدود 30 درصد تغییر در چارچوب نظری و در برخی از موضوعات، انجام شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به چاپ برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عباس پسندیده با بیان اینکه از موسسه دارالحدیث دو اثر به جشنواره علامه طباطبایی راه پیدا کرده است، اظهار کرد: دانشنامه امام حسین(ع) یکی از این آثار بود که موفق به کسب لوح تقدیر و جایزه از این جشنواره شد و اثر بعدی الگوی اسلامی شادکامی از پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی است که موفق به کسب رتبه اول این جشنواره در بخش روانشناسی و علوم تربیتی شد.

وی در خصوص کتاب الگوی اسلامی شادکامی گفت: این کتاب به چاپ دوم رسیده است و به عنوان کتاب سال حوزه در سال 93 نیز برگزیده شده است.

رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث در بررسی عامل برگزیده شدن این اثر بیان کرد: دو عنصر بیش از هر مورد دیگری می‌تواند نقش داشته باشد، یکی جدید بودن موضوع این کتاب بوده که مورد نیاز جامعه کنونی است و دیگری نوع پژوهش به کار گرفته شده، در آن است که به طور کامل متکی به منابع اسلامی است و هیچ کپی‌برداری از نظریه‌های غربی در آن صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه این کتاب دارای ابعاد نظری درباره شادکامی است، گفت: چارچوب نظری این اثر به طور کامل از منابع اسلامی گرفته شده است.

پسندیده یکی از ویژگی‌های برجسته این اثر را قابل فهم بودن و روان بودن قلم آن برای مخاطبان برشمرد و افزود: این کتاب مورد استفاده اقشار مختلف جامعه است و می‌تواند نیازهای آنها را برطرف کند.

وی تصریح کرد: بخشی مربوط به اساتید و دانشجویان رشته‌های روانشناسی و مشاوره است و بخشی دیگر مهم‌ترین مراکز و نهادهایی هستند که در حوزه شادکامی می‌خواهند کار کنند.

نویسنده الگوی اسلامی شادکامی با بیان اینکه  انجام هر کار اجتماعی نیاز به چارچوب نظری دارد و کارهای صورت گرفته یا فاقد اساس و منطق است و یا پایه و اساس آن تئوری‌های دینی نیست، خاطرنشان کرد: اطلاع از این اثر به ویژه در حوزه کاربرد که به نهادها و موسسات مربوط است، می‌تواند کارگشای آنها در زمینه ایجاد شادکامی در جامعه باشد.

وی مراکز مشاوره که در ارتباط با مردم هستند را سومین بخش مخاطبان این اثر دانست و افزود: از این اثر می‌توان به عنوان منبع استفاده کرد تا برنامه‌ها و مداخله‌ها یا پروتکل‌های درمانی را طراحی کنند.

پسندیده با اشاره به اینکه بیش از نیمی از کتاب الگوی اسلامی شادکامی از رساله دکتری وی برگرفته شده است، افزود: سال 74 انتشار کتاب رضایت از زندگی نقطه شروع این حرکت بوده است که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

وی یادآور شد:‌ ویراست دوم این کتاب با حدود 30 درصد تغییر در چارچوب نظری و در برخی از موضوعات، انجام شده است که امیدواریم در زمستان سال جاری یا اوایل سال آینده به چاپ برسد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com