کد خبر ۳۳۳۷۲ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲

اقدام ارزشی مردم قم در فصل زمستان+تصویر

در حالی که سومین روز از فصل سرد زمستان را پشت سر می گذاریم شاهد هستیم که در بسیاری از شهرهای کشور کمپین دیوار مهربانی روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در حالی که سومین روز از فصل سرد زمستان را پشت سر می گذاریم شاهد هستیم که در بسیاری از شهرهای کشور کمپین دیوار مهربانی روز به روز در حال گسترش است و مردم در آن می توانند لباس هایی را که نیاز ندارند برای استفاده دیگران بر روی این دیوارها آویزان کنند.

نخستین دیوار مهربانی در شهر مشهد ایجاد شد و سپس این ایده در شهرهای دیگر از جمله شیراز، سیرجان و ایلام و.... الگو برداری شد.این طرح موفقیت خود را مدیون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است زیرا اطلاع رسانی ها باعث شده است که این کار پسندیده فراگیرتر شود.

از طرفی این روزها نخستین دیوار مهربانی در شهر قم و در خیابان آذر ایجاد شده است و شهروندان قمی نیز به این کمپین اضافه و در این زمستان سرد با این ابتکار جالب همراه شده اند.

این دیوار در عین سادگی پیامی را نیز به دنبال دارد و آن این است "وسایل و البسه اضافه خود را به نیازمندان هدیه کنیم ،نیاز دارید ببرید،نیاز ندارید بیاورید" .

در عین حال این اقدام ارزشی در روزهای گذشته بازتاب های جهانی نیز به همراه داشته و رسانه ها و خبرگزاری های مختلف جهانی اقدام به تهیه گزارش درباره گسترش دیوار مهربانی در ایران و تاثیرات آن در فصل زمستان کرده اند.

گفتنی است در کشور ما بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از 15 هزار بی خانمان وجود دارد که یک سوم این آمار زن ها هستند.

 

 

منبع : قم فردا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com