کد خبر ۳۱۲۵۱ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه خبر داد؛

جشنواره ملی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی سال جاری به میزبانی شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی خبر داد و اظهار داشت: جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی برای نخستین بار در ایران با موضوعات زیارت با معرفت، با رویکردهای نقش توسل و واسط فیض بودن اهل بیت(ع)، کارکرد‌های روح‏نواز ونجات‏بخش زیارت، شرح وتفسیر زیارت نامه حضرت معصومه (س) واهمیت و جایگاه بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم این جشنواره شخصیت‌شناسی حضرت زهرا (س) با رویکرد تبیین نقش ولایت بر اساس خطبه حضرت زهرا(س) ونقش این بانوی دوعالم در دفاع از ولایت است.

معاون فرهنگی حرم مطهر ادامه داد: نماز با تکیه بر فرهنگ فاطمی با رویکر تبیین بخش هدایتی وآرامش بخش نماز در زندگی و نقش بازدارندگی نماز از گسترش فحشا در زندگی فردی واجتماعی، سومین موضوع جشنواره فرهنگ، هنر ومعارف فاطمی ذکر شده است.

وی تصریح کرد: زندگی سالم در خانواده دین‏دار با رویکرد تبیین شاخص‌های عفت عمومی در جامعه اسلامی و حجاب و اثرات آن در خانواده و اجتماع و امر به معروف و نهی از منکر با تکیه بر فرهنگ فاطمی، با رویکرد اثرات امر به معروف و نهی از منکر در رشد و بالندگی جامعه، نقش رسانه‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر و نقش مسؤولان در احیا واجرای امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات دیگر این جشنواره می‌باشد.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود؛ بخش عمومی جشنواره با عناوین خانواده مطهر، یک خاطره، یک تجربه (ویژه بانوان)؛ سروش فاطمی، پیام صوتی و سخنرانی (ویژه حوزویان)؛ ایده وطرح بر‌تر فاطمی (ویژه دانشگاهیان)؛ یک جمع مؤمنانه، فعالیت گروهی موثر و خلاق (ویژه نوجوانان)؛ آسمانی‌ها، نقاشی، داستان، دل‏نوشته و نامه‌ای به حضرت معصومه(س)، (ویژه کودکان)؛ عکاسی با تلفن همراه، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و مسابقه کتاب خوانی برگزار می‌شود.

وی به تشریح بخش تخصصی جشنواره پرداخت و افزود: بخش تخصصی جشنواره شامل، انتخاب کتاب سال فاطمی با موضوعات ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س)؛ داستان کوتاه، مقالات و چکیده پژوهش‌های علمی، شعر فاطمی، فیلم کوتاه، نرم افزارهای چند رسانه‌ای، عکاسی، طراحی پوستر و ندای کوثر «تواشیح، سرود، مدیحه و مرثیه سرایی» است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) درباره جوایز نفرات بر‌تر این جشنواره، گفت: در بخش عمومی به 10نفر بر‌تر تندیس جشنواره به اضافه اقامت سفر مشهد همراه با خانواده اهدا می‏شود؛ جایزه ویژه هر رشته، تسهیلات سفر عتبات عالیات به همراه خانواده و ده‌ها جایزه نفیس دیگر است که به افراد بر‌تر اعطا می‌شود.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: در بخش تخصصی جشنواره، به نفر اول، اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 3میلیون تومان وجه نقد پرداخت می‏شود؛ به نفردوم نیز اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 2میلیون تومان وجه نقد و به نفرسوم هر بخش، اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و یک میلیون تومان وجه نقد پرداخت می‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی فرهنگ، هنر و معارف فاطمی در بخش عمومی تا 30 آذر و در بخش تخصصی تا 20بهمن ماه خواهد بود.
منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com