کد خبر ۳۱۲۵۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۳
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم:

همایش «علمی ملی تربیت» در قم برگزار خواهد شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: همایش «علمی ملی تربیت» در دی ماه امسال با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران حوزه علمیه در استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ناصر حمزه‌ای ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: همایش «علمی ملی تربیت» در دی ماه سال جاری با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسولین وزارت آموزش و پرورش و مدیران حوزه علمیه در قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با هدف تبیین یک برنامه جامع تربیتی و برطرف کردن نقاط ضعف امور تربیتی و پرورشی مدارس کشور با هدف تنظیم یک سند راهبردی جدید با مهندسی روز برای بازسازی امور تربیتی و پرورشی اقدام به برگزاری این همایش در استان قم کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم بیان کرد: طبق سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است 6 ساعت برنامه پرورشی و تربیتی در مدارس کشور در نظر گرفته شده که مدیران موظف به برگزاری کلاس‌هایی در این ساعات برای بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل اعتقادی، فرهنگی، مذهبی، هنری، علمی و فناوری و ‌اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: فراخوان این همایش ملی طبق همین سند بنیادین تدوین شده است و همه فرهنگیان، دانشجویان،‌ حوزویان، پژوهشگران و محققان کشور اگر تحقیق یا مقاله‌ای در خصوص این موضوعات دارند و در هیچ همایش یا کنگره‌ای ارائه نکرده‌اند تا 15 آذر ماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی ضمن اعلام این مطلب که تاریخ ارسال مقالات به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد بیان کرد: افرادی که تمایل دارند در این همایش شرکت کنند می‌توانند آثار علمی و پژوهشی خود را به آدرس پستی قم، بلوار امین، کوچه شماره دو، اداره کل آموزش و پرورش استان قم معاونت پرورشی و فرهنگی یا در سایت اینترنتی prv.qom.medu.ir برای دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

حمزه‌ای تاکید کرد: کار داوری مقالات و پژوهش‌های ارسال شده بعد از فرصت اعلام شده انجام خواهد شد و از بین مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش 200 مقاله انتخاب خواهد شد و از پدیدآورندگان این مقالات برای ارائه اثر خود به این همایش که در دی ماه سال جاری در شهر قم برگزار می‌شود دعوت به‌عمل می‌آید تا در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: در این همایش از بین 200 مقاله انتخاب شده در انتها به 50 اثر برگزیده جوایز نقدی و غیر نقدی اهدا خواهد شد و این مقالات برای استفاده در مدارس کل کشور در اختیار مدیران و مسئولان تربیتی مدارس قرار خواهد گرفت که با برنامه‌ریزی انجام شده در مجلات معتبر پژوهشی نیز به چاپ خواهند رسید.

وی اعلام کرد: این همایش برای نخستین بار در قم برگزار خواهد شد و مطالب علمی به‌دست آمده از این همایش سند راهبردی آموزش و پرورش در برنامه پرورشی و تربیتی کشور خواهد بود و پیش بینی‌ شده طی مدت فراخوان، بیش از 500 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شود.

افرادی که تمایل به شرکت در این همایش دارند می‌توانند برای کسب اطاعات بیشتر به آدرس اینترنتی prv.qom.medu.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 32938039-025 تماس گرفته تا از نحوه برگزاری این همایش آگاه شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
3
۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۵

مهری پورمرادي
Mehripourmoradi@Yahoo.com

پاسخ