کد خبر ۳۳۳۶۸ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
دبیر علمی همایش نکوداشت ملا محمدکاظم خراسانی:

حوزه‌های علمیه تشنه آموزه‌های ملا محمدکاظم خراسانی است

دبیر علمی همایش نکوداشت ملا محمدکاظم خراسانی گفت: حوزه‌های علمیه تشنه آموزه‌های علمی و اخلاقی آخوند ملا محمدکاظم خراسانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کاملان ظهر امروز در همایش نکوداشت استادالفقها آخوند ملا محمدکاظم خراسانی که در سالن همایش دانشگاه مفید قم برگزار شد، با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری با استفاده از نام پیامبر اسلام(ص) جنایات گسترده‌ای را در کشورهای مختلف انجام می‌دهند، اظهار کرد: با وجود تحرکات این گروه‌ها اکنون دنیا به خوبی پذیرای آموزه‌های اخلاقی و دینی حضرت محمد(ص) است.

وی اضافه کرد: دفتر فرهنگی فاخر خراسان به منظور برطرف کردن شبهات مشروطه و به ویژه مرحوم ملامحمد کاظم خراسانی هفت جلد کتاب را به چاپ رسانده است که در این همایش از این کتاب‌ها رونمایی می‌شود و به زودی در دسترس طلاب و علما قرار می‌گیرد.

دبیر علمی همایش نکوداشت استادالفقها ملا محمدکاظم خراسانی با بیان اینکه این عالم ربانی علاوه بر عرصه علوم دینی در حوزه‌های فرهنگ، سیاست و کشورداری تخصص‌های خاصی داشته است، تصریح کرد:‌ شاگردان او اکنون در جهان اسلام جایگاه‌های خاصی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انتقال مکتب‌خانه‌ها به نظام مدرن آموزشی مورد تاکید ملا محمدکاظم خراسانی قرار گرفته و او به نظام قضایی از هم گسیخته دوران خود هیچ اعتقادی نداشته است.

کاملان بر تبیین نقش روحانیت در مشروطه تاکید کرد و افزود: در ارتباط با این افراد کتابی با عنوان «شهدای روحانی مشروطه» با همکاری شهرداری تهران به چاپ رسیده است که به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب و علما می‌توانند با بررسی سیره این عالم ربانی در عرصه‌های مختلف علمی به نتایج جدیدی برسند، گفت: حوزه‌های علمیه تشنه آموزه‌های علمی و اخلاقی آخوند ملا محمدکاظم خراسانی هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com