کد خبر ۳۱۲۶۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم:

سه متخلف شکار و صید در قم دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری سه متخلف شکار و صید در تالاب بهشت معصومه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی با اشاره به افزایش گشت و پایش یگان حفاظت محیط زیست استان در فصل مهاجرت پرندگان اظهار کرد: تالاب‌های استان با قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان، همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های استان به ویژه تالاب‌های مره و بهشت معصومه به صورت مستمر مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند اظهار کرد: در حین انجام گشت در تالاب بهشت معصومه سه متخلف که بدون داشتن مجوز اقدام به شکار و صید غیرمجاز کرده بودند، دستگیر و دو قبضه اسلحه از آنها کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم افزود: متاسفانه این متخلفین دو قطعه خوتکا که از پرندگان مهاجر آبزی است را شکار کرده بودند که پس از دستگیری، پرونده تخلفات آنها برای رسیدگی و صدور رأی در مراجع قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های استان به دلیل خشکسالی‌های اخیر بسیار کم آب شده‌اند تصریح کرد: همشهریان و دوستداران طبیعت می‌توانند هرگونه گزارش خود از تخلفات شکار و صید و نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن 1540 در میان بگذارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com