کد خبر ۳۲۱۴۲ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم:

اعضای باند صید پرندگان در استان قم دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: طی پایش و بازرسی‌های نامحسوس از تالاب بهشت معصومه، اعضای باند صید پرندگان در استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی با اشاره به انجام پایش و بازرسی‌های مستمر از مناطق و تالاب‌های استان در سخنانی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان و جفت‌گیری حیات وحش، نظارت یگان حفاظت محیط زیست در مناطق افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه تالاب دائمی بهشت معصومه بیش از دیگر مناطق میزبان پرندگان مهاجر است خاطرنشان کرد: طی پایش و بازرسی مستمر و نامحسوس از این تالاب ارزشمند، یک عدد دام هوایی و مخفیگاه برای صید و زنده گیری پرندگان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: محیط‌بانان این اداره کل این دامگاه را چندین روز مورد نظر قرار دادند که خوشبختانه پس از سرکشی‌های روزانه موفق به شناسایی و دستگیری چهار متخلف شدند که پرونده تخلف آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

تالاب‌های استان قم به ویژه تالاب‌های بهشت معصومه و مره در فصول پاییز، زمستان و بهار میزبان پرندگان مهاجر از جمله تنجه، حواصیل ارغوانی، کاکایی، خوتکا، آووست، چوبپا، اردک کله سبز، دال سیاه و عقاب صحرایی هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com