کد خبر ۳۱۳۶۶ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم مطرح کرد

توجه شهرداری به کاربردی‌سازی شهر هوشمند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم به مؤلفه‌های کاربردی‌ در زمینه شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: این مؤلفه‌ها که شامل اقتصاد، محیط زیست، زندگی، حاکمیت و مردم هوشمند است، در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی ملک‌لی دوشنبه شب در نخستین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان استان قم که در سالن کنفرانس شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های شهرداری با هدف شهر هوشمند اظهار کرد: مبحث هوشمند به معنای فراگیری تصمیم‌گیری توسط سیستم و بدون دخالت انسان است که به این منظور لازم است ابتدا شهر الکترونیک محقق شود.

وی افزود: با اجرای این هدف از اتلاف انرژی به طور ویژه جلوگیری خواهد شد که صرفه اقتصادی را به همراه دارد، به عنوان مثال تمامی لامپ‌های موجود در خیابان‌ها از شب تا صبح روشن هستند، حال آنکه می‌توان قسمتی از خیابان را روشن کرد و از اتلاف انرژی جلوگیری کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم به مؤلفه‌های کاربردی‌ در زمینه شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: این مؤلفه‌ها که شامل اقتصاد، محیط زیست، زندگی، حاکمیت و مردم هوشمند است، در دستور کار شهرداری قرار دارد که امیدواریم به زودی محقق شود.

در پایان این مراسم دکتر علی صحفی، مدیر گروه کامپیوتر موسسه آموزش عالی شهاب دانش خاطرنشان کرد: یکی از روندهای فعلی فناوری اطلاعات که در سال‌های پیش رو پیشرفت چشمگیری خواهد داشت، مبحث اینترنت اشیا است که به تولید اطلاعات توسط دستگاه‌ها و جانداران اشاره دارد.

وی افزود: هدف از این طرح استفاده از مجموعه‌ای از سنسورها در نقاط مختلف شهر است که به کسب اطلاعات می‌پردازد.

مدیر گروه کامپیوتر شهاب دانش به کاربردی شدن این حیطه در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: در زمینه پزشکی با استفاده از این سنسورها و با ارائه اطلاعات به پزشک می‌توان از سلامت افراد مطمئن شد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com