کد خبر ۳۱۳۷۰ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم:

8 هزار کودک قمی در برنامه‌های هفته ملی کودک شرکت کردند

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: 8 هزار کودک قمی در برنامه‌های هفته ملی کودک شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مریم علیشیری اظهارداشت: روز کودک روزی است که برای یادبود و افتخار کودکان شناخته شده است و کشور‌ها، روزهای متفاوتی را به‌عنوان روز کودک اعلام کرده‌اند که آن را جشن می‌گیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قم افزود: هفته ملی کودک از تاریخ 15 مهر ماه الی 21مهر ماه نامگذاری شده که در این هفته روز 16مهر ماه اختصاص به روز ملی کودک دارد.

علیشیری گفت: هر ساله دو بخش برنامه توسط دفتر کودکان اجرا شده که یک بخش آن متعلق به بخشنامه ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور است. این سازمان برای کلیه این روز‌ها عناوینی را مشخص کرده و برنامه‌های اجرایی متناسب با عناوین تعیین شده توسط مهد‌های کودک اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: درسطح استان تعداد 136هزار و 778 کودک زیر 6 سال داریم که تعداد 7 هزار و 859 کودک در مهد‌های کودک بهزیستی تحت پوشش هستند.

علیشیری گفت: شعار این هفته نیز با عنوان «بال از تو پرواز ازمن» است و بخش دوم برنامه‌ها بر اساس برنامه‌های تعیین شده در کمیته کودک و نوجوان است که قبل از شروع این هفته جلساتی با حضور اعضاء این کمیته که شامل هلال احمر، آموزش وپرورش، بهزیستی، کانون توسعه و همیاری مهد‌های کودک، وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، صدا و سیما، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی برای هماهنگی در استانداری تشکیل شد و وظیفه هر دستگاه در اجرای برنامه مشترک و برنامه‌های این هفته مشخص شد.

وی خاطر نشان کرد: شعار کمیته کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی کودک «دنیا با لبخند کودک زیباست» است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com