کد خبر ۳۱۳۹۸ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۵
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد

استفاده از معماری اسلامی در نزدیک‌ترین مکان به مضجع حضرت معصومه(س)

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در ساخت نزدیک‌ترین مکان به مضجع شریف حضرت معصومه (س) معماری اسلامی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد جواد جهانگیرزاده پیش از ظهر امروز در رونمایی از نزدیک‌ترین مکان به مضجع شریف حضرت معصومه(س) اظهار کرد: با عنایت امام زمان(عج)، زیر نظر رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) این مکان مقدس شناسایی و احداث شد.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه جنوبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) این مکان مقدس شناسایی شد، تصریح کرد: پس از شناسایی این مکان مقدس عملیات اجرایی برای ساخت ضریح آغاز شد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه معماری این مکان مقدس در شبستان نجمه خاتون با حضور مهندسان طراحی شده است، گفت: ساخت ضریح، آینه‌کاری،‌ مقرنس‌کاری و گچ‌بری‌های صورت گرفته در این مکان بر اساس معماری اسلامی انجام شده است.

وی با اشاره به پنجره فولاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس گفت: ساخت این ضریح مضجع نیز بر همان اساس صورت گرفته است و این مکان نزدیک‌ترین مکان به مزار پاک حضرت معصومه(س) است.

جهانگیر زاده خاطرنشان کرد: احداث این مکان از دیرباز مورد نظر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بوده است که اکنون پس از سال‌ها رونمایی از آن محقق شده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com