کد خبر ۳۱۴۲۲ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
معاون توسعه ورزش استان قم خبر داد

آغاز ویژه برنامه‌های هفته تربیت‌ بدنی و ورزش در قم

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، روح‌الله رمضانی امروز اظهار کرد: هر ساله روز بیست‌وششم مهرماه به عنوان روز تربیت‌ بدنی و ورزش در تقویم کشورمان به ثبت رسیده و جامعه ورزش در نقاط مختلف کشور از این روز تا دوم آبان‌ماه را به عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش گرامی می‌دارند.

وی ادامه داد: اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کمی متفاوت‌تر است زیرا آغاز هفته تربیت‌ بدنی و ورزش امسال با دهه نخست ماه محرم متقارن شده و به احترام مراسم‌ و ویژه‌برنامه‌هایی که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود، برنامه‌های این اداره کل یک هفته زودتر آغاز و اجرا می‌شود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: بر همین اساس از بیستم تا بیست‌وششم مهرماه که دقیقا روز تربیت‌ بدنی و ورزش است، ویژه‌برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها به این مناسبت به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به آغاز رسمی مراسم‌های هفته تربیت‌ بدنی و ورزش با برگزاری جشنواره ورزشی جانبازان و معلولین، اضافه کرد: جشنواره ورزش جانبازان، ‌معلولان و ایثارگران در نخستین روز هفته تربیت‌ بدنی و ورزش همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.

رمضانی عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌ بدنی و ورزش در استان قم با نواخته شدن زنگ ورزش از سوی سیدمهدی صادقی استاندار قم و برگزاری برنامه ورزش صبحگاهی در استانداری قم آغاز شد و تا روز پایانی بخش‌های متنوعی در نظر گرفته شده که به اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان، نخستین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش به نام ورزش، جانبازان، ‌معلولین و ایثارگران نام‌گذاری شده و به همین منظور مراسم تجلیل از ورزشکاران استان قم که در جشنواره ورزشی جانبازان و معلولین مهر رضوی در شهریور‌ماه سال جاری موفق به کسب مدال شدند به انجام رسید.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: این مراسم با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی،‌ مسئول امور بانوان، مسئول بازرسی،‌ مسئول ورزش قهرمانی،‌ مسئول ورزش همگانی،‌ رئیس هئیت ورزش‌های جانبازان و معلولین، ورزشکاران و سایر اعضای این هیئت ورزشی برگزار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌ بدنی و ورزش در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی، فرهنگی، آموزشی و عمرانی در نظر گرفته شده و در این هفته به اجرا درخواهد آمد تا مسئولان استانی را متوجه اهمیت ورزش در تضمین و تامین سلامتی افراد جامعه کنیم.

رمضانی در پایان افزود: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه هفدهم مهر‌ماه با حضور حداکثری مردم ورزش‌دوست قم به عنوان یکی از برنامه‌های همگانی گرامیداشت این هفته برگزار شد و با توجه به نامگذاری روزهای مختلف این هفته، برنامه‌های دیگری نیز در حال اجرا است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com