کد خبر ۳۱۵۰۹ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آهنگ و موسیقی، تحریف نوین در واقعه عاشوراست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وارد شدن برخی لحن ها، آهنگ و موسیقی ها در عزاداری حسینی واکنش نشان داد و گفت: آهنگ ها و موسیقی های خلاف شئون و موازین اسلامی از تحریف های نوینی است که واقعه عاشورا را به صورت متناقض به نسل جوان معرفی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عاشورا سرشار از فضائل دینی، انسانی، اخلاقی و کمال خواهی است ولی این ریتم ها، آهنگ ها و موسیقی های آنچنانی، ضد روحیه معنویت گرایی و تحول خواهی است.
وی ادامه داد: واقعه عاشورا و نهضت حسینی باید برای همیشه زنده و پویا بماند و اجازه ورود تحریف و خرافات را به درون آن ندهیم.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: همانگونه که پیامبراسلام (ص) فرمودند،امام حسین (ع) چراغ هدایت است و اگر حقیقت واقعه عاشورا به جامعه ارائه و به عنوان نقشه راه و الگوی زندگی در مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، ما در همه عرصه ها موفق خواهیم بود و این نهضت جهانی می شود.
رجبی ادامه داد: دشمنان دنبال این هستند تا نهضت حسینی را از حقیقت منحرف بسازند و در طول تاریخ نیز تحریف هایی را وارد کرده اند و امروز نیز به تناسب تحولات اجتماعی این حادثه سرنوشت ساز مورد تحریف از سوی دشمنان و دوستان ناآگاه قرار می گیرد و ضرورت دارد جامعه ما بویژه در مراسم عزاداری، هوشیار باشند.
وی ادامه داد: در دوران ما آهنگ های خلاف شئون اسلامی از تحریف هایی است که واقعه عاشورا را متناقض با اهداف آن جلوه می دهد، مداحان باید مراقب باشند فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) عمل به ارزش های دینی، ظلم ستیزی، اقامه امر و نهی از منکر بود و باید جوانان ما در این مجالس به این پیام ها آگاه شوند.
رجبی همچنین گفت: خالی کردن نهضت عاشورا از روح حماسی، ضد ظلم و ضد استکبار تحریف دیگری است که در مراسم عزاداری به آن دامن زده می شود و تفسیری نادرست است که در این مجالس فقط به اشک ریختن اکتفا کنیم، اشک ریختن برای اهل بیت (ع) اگر از روی اخلاص باشد از بالاترین عبادات است ولی به جنبه های دیگر نیز توجه کنیم.
استاد حوزه علمیه قم گفت: نباید عاشورا را به عنوان یک واقعه غم انگیز که تنها اشک است، معرفی کنیم، اگر این اشک از روی ایمان و بصیرت برخیزد بالاترین نوع مبارزه با استکبار است ولی در صورتی که از بعد معرفتی، بصیرتی و استکبار ستیزی به یک مساله عاطفی تبدیل شود، درست نیست.
وی با تاکید به اینکه در عزاداری های ما پرداختن به مسائل جناحی و سیاسی کاری پذیرفتی نیست، گفت: در مجالس عزاداری واقعه عظیم عاشورا را با سیاسی کاری آلوده نکنیم.
رجبی خاطرنشان کرد: اینکه به مسائل اساسی اسلام و انقلاب توجه شود اساس دین ما است و شهید مدرس و امام راحل فرمودند ' سیاست ما عین دیانت ماست' ولی اگر سیاسی کاری صورت بگیرد این ضد این ایده درست اسلامی 'سیاست عین دیانت' است.
استاد حوزه علمیه قم گفت: برای دفاع و ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب باید از این نهضت بزرگ استفاده شود و این آرمان امام حسین (ع) بوده، ولی سیاسی کاری و پرداختن به مسائل صرف که ارتباطی با نهضت عاشورا ندارد پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: عدم پرداخت به مسائل سیاسی و جناحی عزاداری ها یک معناست و دفاع از ارزش های انقلاب، اسلام ، شهدا و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب چیز دیگری است که نباید از آن غفلت کرد، واقعه عاشورا باید نقشه راه امروز ما در مسائل اجتماعی، فرهنگی و فردی باشد.

منبع ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com