کد خبر ۳۱۵۱۵ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
امروز در ورزشگاه شهید حیدریان قم صورت گرفت

گرامی‌داشت روز تربیت‌بدنی با حضور استاندار قم و اجرای همایش ورزش صبحگاهی

همایش ورزش صبحگاهی امروز به مناسبت گرامیداشت روز تربیت‌بدنی و ورزش با حضور استاندار قم، مدیر کل ورزش و جوانان و مدیران کل دستگاه‌های استانی در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، هر ساله روز بیست و ششم مهر ماه به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش نام‌گذاری شده و این روز با اجرای برنامه‌های متنوع با هدف جلب توجه مسئولین به نیازهای ورزش و همچنین مردم به اهمیت پرداختن به ورزش برای تضمین سلامتی گرامی‌ داشته می‌شود.

هر ساله از بیست و ششم مهر ماه تا دوم آبان‌ماه به عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش با اجرای برنامه‌های متنوع همگانی، قهرمانی، عمرانی، آموزشی و فرهنگی گرامی‌ داشته می‌شود اما امسال ویژه برنامه‌های این هفته کمی زودتر آغاز شده است.

به سبب فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای‌شان، امسال ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش از بیستم تا بیست و ششم مهر ماه به مدت یک هفته در حال برگزاری است.

در واقع امروز که روز بیست و ششم مهر ماه و روز تربیت‌بدنی و ورزش محسوب می‌شود، آخرین روز گرامی‌داشت این هفته به شمار می‌رود و به همین منظور همایش ورزش صبحگاهی با حضور استاندار قم، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین هیئت‌های ورزشی استان قم برگزار شد.

در این همایش که میزبان آن اداره کل ورزش و جوانان قم بود و در زمین چمن و پیست تارتان مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم برگزار شد، سیدمهدی صادقی استاندار قم و معاونین استانداری،‌ حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌های مختلف استانی نظیر بهزیستی، بازرسی، منابع طبیعی، هلال‌احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعضای هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی یاسین پیشرو قم حضور داشتند.

این برنامه ورزشی صبحگاهی بعد از تلاوت آیاتی چند از کلا‌م‌الله مجید به شکلی باشکوه برگزار شد و در ادامه حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان به ایراد سخن پرداخت و ضمن خیرمقدم به تمام حاضرین و ابراز تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) و فاجعه منا شرح کوتاهی از موفقیت‌های به دست آمده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

وی یادآور شد: دستاوردهای متنوع فرهنگی در یک‌ سال گذشته از قبیل کسب رتبه برتر جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان در بین ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور، ‌قرار گرفتن جزو دستگاه‌های برتر در حوزه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی،‌ قرار گرفتن اداره کل ورزش و جوانان استان قم در فهرست 6 اداره کل برتر کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به دست آمده است.

بعد از ارائه گزارش مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از مهمترین‌ فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی و اجرا شده در هفته تربیت بدنی و ورزش که در سطح استان قم به انجام رسیده است، سیدمهدی صادقی استاندار قم در حاشیه این همایش با تبریک روز تربیت‌بدنی و ورزش از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای ترویج ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی تقدیر کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com