کد خبر ۳۱۵۳۰ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲
قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی عنوان کرد

اهتمام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی به آموزش فقه

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: این موسسه به آموزش فقه اهتمام دارد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته فقه و اصول دانش‌پژوه می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمود رجبی ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با آیت‌الله نوری همدانی با بیان برخی از فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: این موسسه یک مرکز حوزوی است و به تدریس در دروس فقه و اصول اهتمام دارد که در این راستا 100 کلاس درس فقه در سطوح عالی و خارج در این موسسه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی پذیرش طلاب در این موسسه آموزشی پژوهشی گفت: طلابی که سطح یک را گذارنده‌اند با شرکت در آزمون و موفقیت در آن می‌توانند در این موسسه به ادامه تحصیل بپردازند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: این موسسه به مسائل فقه حکومتی،‌ علوم انسانی و فقه اجتهاد ناظر است که در این راستا 100 درس خارج در این موسسه برگزار می‌شود.

رجبی با اشاره به آموزش‌های رسمی این موسسه گفت: آموزش‌های رسمی این موسسه در 16 رشته علمی در علوم انسانی و اسلامی است و در این راستا بیش از 200 دوره با موضوع نظام تفکر دینی برای جمعی از معلمان و دبیران و ‌نخبگان کشوری ‌برگزار شد.

وی فعالیت‌های بخش پژوهش موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 15 گروه پژوهشی در این موسسه مشغول فعالیت هستند و 26 کار گروه پژوهشی به همراه 63 دوره کارورزی، تحقیق و ترجمه برگزار شده است.

رجبی از انتشار 25 نشریه علمی در این مرکز خبر داد و گفت: 10 نشریه علمی پژوهشی،‌ چهار نشریه علمی، 6 نشریه تخصصی و یک نشریه انگلیسی در این موسسه به چاپ می‌رسد.

وی همچنین انتشار پنج نشریه فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مخاطبان این نشریه نوجوانان هستند که به دلیل استقبال فراوان از نشریات این موسسه در برخی اوقات تیراژ این نشریات تا 40 هزار نسخه رسیده است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خویش به کتابخانه تخصصی این موسسه اشاره و عنوان کرد: 140 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های این مرکز وجود دارد و 600 عنوان کتاب نیز در این موسسه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: طلابی که در این موسسه به تحصیل اشتغال دارند علاوه بر دروسی که می‌خوانند در کلاس‌های آموزشی تهذیب نیز شرکت می‌کنند که در این دوره‌ها 300 نفر شرکت کردند که 200 نفر آنان فارغ التحصیل شدند.

رجبی با اشاره به آموزش مجازی این موسسه گفت: کسانی که علاقمند به فراگیری معارف اسلامی بودند از نظر شیوه آموزشی دانشگاه در فضای مجازی علم‌آموزی می‌کنند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: این موسسه در مقطع‌های کارشناسی ارشد و دکترا از میان طلاب برادر حوزه علمیه در رشته فقه و اصول دانش‌پژوه می‌پذیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com