کد خبر ۳۱۶۳۹ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
قائم مقام موسسه امام خمینی (ره):

200 میزگرد علمی در راستای معرفی اسلام توسط موسسه امام خمینی (ره) برگزار شده است

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) گفت: 200 میزگرد علمی در زمینه معرفی ابعاد مختلف اسلام توسط موسسه امام خمینی (ره)برگزار شد و 166 جلسه میزگرد اسلامی به زبان انگلیسی برگزار شد که در این زمینه از اساتید مجربی نظیر حجةالاسلام سقای بی ریا استفاده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به فعالیت علمی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: موسسه امام خمینی (ره) ابتدا از سطح یک آزمون می‌گیرد و سپس از سطح دوم ثبت نام می‌کند، فعالیت‌های علوم انسانی و اسلامی یکی از اقدامات اصلی موسسه امام خمینی (ره) است.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) افزود: موسسه امام خمینی (ره) موسسه حوزوی است که دروس فقه و اصول در آن تدریس می‌شود و همچنین 100 کلاس درس فقه سطوح عالی و خارج برگزار می‌شود.

آیت الله رجبی بیان کرد: فقه حکومتی و فقه اقتصاد از جمله رشته‌هایی است که در موسسه امام خمینی (ره) تدریس می‌شود که در کنار تدریس فعالیت‌های پژوهشی و دینی نیز انجام می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: فعالیت‌های موسسه امام خمینی (ره) بر فعالیت‌های پژوهشی متمرکز شده است  و نشریه پرتو که توسط موسسه امام خمینی (ره) چاپ می‌شود دارای مطالب دینی و پژوهشی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در معاونت آموزش موسسه امام خمینی (ره) 16 رشته علمی از علوم اسلامی وانسانی تدریس می‌شود و 4 هزار طلبه در رشته فقه و اصول  مشغول تحصیل هستند و در رشته‌های رسمی موسسه 6 هزار نفر در مقطع ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر از موسسه امام خمینی (ره) فارغ التحصیل شده‌اند اظهار داشت: 213 دوره متفرقه در موسسه برگزار شد و 90 هزار نفر در دوره نظام فکری دینی از بنیادی‌ترین مسائل تا ولایت فقیه شرکت کردند که این دوره‌ها ویژه مدیران ارشد و نخبگان حوزوی و معلمان و دبیران بوده است.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) بیان کرد: 15 رشته علمی تا مقطع دکتری برای طلاب در موسسه امام خمینی (ره) وجود دارد و دوره‌های آزاد هم برای افراد غیر طلبه وجود دارد، در بخش پژوهش 15 گروه پژوهشی در موسسه امام خمینی (ره) مشغول فعالیت هستند و 26 کارگروه پژوهشی نیز در موسسه وجود دارد.

آیت الله رجبی با بیان اینکه 500 نشست علمی و دینی و 92 همایش بین المللی و ملی و استانی تاکنون در موسسه امام خمینی (ره) برگزار شده است عنوان کرد: 25 نشریه علمی توسط موسسه منتشر می‌شود که 10 نشریه آن علمی و پژوهشی است و 6 نشریه تخصصی است و 5 نشریه نیز مختص خانواده‌ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی از نشریه‌های موسسه امام خمینی (ره) تا 40 هزار نسخه در یک شماره رسیده است، 140 هزار عنوان کتاب در کتابخانه موسسه امام خمینی (ره) وجود دارد که تاکنون 600 جلد عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم.

وی بیان کرد: 200 میزگرد علمی در زمینه معرفی ابعاد مختلف اسلام توسط موسسه امام خمینی (ره) برگزار شده است و بخشی از آن توسط صداو سیما پخش شد و 166 جلسه میزگرد اسلامی به زبان انگلیسی برگزار شد که در این زمینه از اساتید مجربی نظیر حجت الاسلام سقای بی ریا استفاده شده است.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه 1400 نفر در سه نوع آموزش رسمی و کوتاه مدت ومقطعی موسسه امام خمینی شرکت می‌کنند، گفت: آموزش حضوری تدریس موسسه امام خمینی (ره) برای طلاب برادر است و خواهران طلبه هم در آموزش نیمه حضوری موسسه شرکت می‌کنند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com