کد خبر ۳۱۵۳۸ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری چهارمین دوره آموزشی یاوران نماز «طرح مبین» در قم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم گفت: دوره آموزشی طرح مبین به منظور ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌شود که مدیران شرکت کننده در دوره به عنوان سفیران نماز در مدارس فعال خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ناصر حمزه‌ای با بیان اینکه برنامه یاوران نماز با عنوان «طرح مبین» کار مشترک وزارت آموزش و پرورش و ستاد مرکزی اقامه نماز است، اظهار کرد: این دوره آموزشی از تابستان سال جاری برای مدیران متوسطه اول سراسر کشور برای ترویج و معرفی نماز به دانش آموزان آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا برای 4 هزار نفر از مدیران مدارس کشور طرح آموزش نماز در هشت دوره برگزار می‌شود که در هر دوره 500 نفر از مدیران مدارس کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم ادامه داد: این دوره آموزشی به منظور ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌شود که مدیران شرکت کننده در دوره به عنوان سفیران نماز در مدارس خواهند بود و مسئولیت جذب و ترغیب نوجوانان به ادای فریضه نماز را با بهره‌گیری از روش‌های آموخته شده بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بیشتر مباحثی که در این طرح به مدیران آموزش داده می‌شود، در ارتباط با شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز است، گفت: در این طرح تلاش می‌شود تا با تبیین فرهنگ و جایگاه ویژه نماز برای مدیران و انعکاس آن به دانش‌آموزان و معلمان آنها را به مجری اصلی برنامه اقامه نماز در مدارس تبدیل کند.

حمزه‌ای عنوان کرد: مهمترین هدف طرح مبین، ایجاد گفتمان و فضای همکاری میان اعضای مدرسه از مدیر و معلم تا دانش‌آموز و والدین است؛ برای تحقق این هدف لازم است در مرتبه اول، مدیر و معلمان در تمام برنامه‌های دینی به ویژه اقامه نماز در کنار دانش‌آموزان باشند.

وی یادآور شد: ایده شکل گیری طرح مبین، پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه بیست و سوم نماز در خوزستان است که با تلاش و همت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به گفتمانی فراگیر درباره نماز است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم تاکید کرد: مدارس استان موظف هستند 30 دقیقه زمان اقامه نماز را در برنامه درسی خود بگنجانند که در همه مدارس این طرح اجرایی شده است.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه مدیران پایبند به اقامه نماز اول وقت در مدارس قم تصریح کرد: پایبندی مدیران مدارس قم به مسئله نماز آن قدر زیاد است، که برخی از آنها حتی به دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی لوازم خواندن نماز از جمله سجاده و چادر نماز هدیه می‌کنند.

حمزه‌ای افزود: برای ترویج و معرفی نماز به دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس استان برنامه‌های متنوع و خوبی در حال اجرا است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اقامه نماز، مسابقات، آموزش عملی نماز به دانش آموزان و... اشاره کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون 648 روحانی در مدارس استان حضور دارند که برگزاری فریضه نماز جماعت در مدارس استان را بر عهده دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم با اشاره به علاقمندی و تمایل شدید دانش‌آموزان دوره ابتدایی به شرکت در نمازهای جماعت افزود: بدون شک اگر این میل در دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول نیز با همان قوت و قدرت وجود داشته باشد، در دوره‌های دبیرستان و دانشگاه هم وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طرح مبین در کشور بر ضرورت آشنایی جوانان با احکام اولیه نماز برگزار می‌شود و برای بهره‌گیری بیشتر جوانان از برکات و فیوضات نماز، باید احکام نماز بسیار مورد توجه قرار گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com