کد خبر ۳۲۰۱۵ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۶
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

چهارمین دوره طرح مبین ویژه مدیران مدارس در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری چهارمین دوره طرح مبین ویژه مدیران مدارس، 13 و 14 آبان امسال در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلال خدامحمدی با اشاره به دوره چهارم طرح مبین اظهار کرد: این دوره با عنوان دوره آموزشی یاوران نماز ویژه مدیران متوسطه اول 11 استان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان قم برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اهداف طرح مبین گفت: هدف از اجرای طرح مبین مدیریت برنامه‌های یاوران نماز است که شرکت‌کنندگان آن مدیران مدارس هستند تا با شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز آشنا ‌شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون دوره‌های طرح مبین در شهرهای تهران، تبریز و مشهد مقدس برگزار شده است و پیش از این، دوره‌ای برای معاونان پرورشی برگزار شده بود، ولی اکنون ویژه مدیران مدارس طرح مبین برای نخستین بار برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده در این دوره بیشتر با شیوه‌های جذب به نماز و آیات و احادیث پیرامون نماز آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه 2 هزار نفر از مدیران مدارس زیر پوشش طرح مبین قرار می‌گیرند، گفت: تاکنون هزار و 500 نفر آموزش‌های لازم را دریافت کردند و در نهایت با شرکت 500 نفر در چهارمین دوره طرح مبین به پایان می‌رسد.

خدامحمدی به وضعیت اقامه نماز در مدارس استان اشاره کرد و افزود:‌ اکنون در تمام مدارس استان نماز جماعت اقامه می‌شود، امسال با توجه به دستورالعملی که از سوی ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش ابلاغ شده، مدت اقامه نماز به نیم ساعت افزایش پیدا کرده است که این ساعت در برنامه درسی مدارس گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه برای بحث ترویج فرهنگ نماز فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود، گفت: بحث سخت‌افزاری از جمله اقدامات انجام شده است و سال گذشته 19 نمازخانه آماده شد و مشکل مدارس از نظر نمازخانه برطرف شده و مفروش شدن نمازخانه‌ها را نیز در دستور کار داریم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: برای تعدادی از مدارس که مشکل نمازخانه دارند، رایزنی‌هایی صورت گرفته تا مشکلات آنها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه احکام ویژه تمام دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا ششم ابتدایی از فعالیت‌های دیگر بوده و دوره‌ای نیز برای والدین دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا خانواده‌ها با بحث احکام نماز آشنا شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com