کد خبر ۳۱۱۷۲ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
ویژه مدیران مدارس، ائمه جماعات مدارس و کارشناسان نماز

طرح مبین در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری طرح مبین(مدیریت برنامه‌های یاوران نماز) ویژه مدیران مدارس، ائمه جماعات مدارس و کارشناسان نماز در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلال خدامحمدی با اشاره به دوره مدیریت برنامه‌های یاوران نماز اظهار کرد: این دوره با عنوان طرح مبین ویژه مدیران مدارس، ائمه جماعات مدارس و کارشناسان نماز سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه حدود 3 هزار نفر در طرح مبین شرکت می‌کنند، گفت: این طرح در قالب 6 دوره آموزشی برگزار می‌شود که هر دوره چهار روز است، این طرح مجموعه مدارس تیزهوشان، شبانه‌روزی و نمونه دولتی کل کشور و مدارس دارای حداقل 250 نفر دانش‌آموز را شامل می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: نخستین دوره طرح از روز پنجشنبه 16 مهرماه با شرکت هفت استان در مجتمع یاوران مهدی آغاز می‌شود و به ترتیب شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها در دوره‌های دیگر حضور می‌یابند.

وی با اشاره به هدف برگزاری طرح مبین گفت: این دوره با مشارکت ستاد مرکزی اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود که شامل ساماندهی بحث اقامه نماز در تمام مدارس کشور بوده تا فرهنگ اقامه نماز نهادینه و به ترویج فرهنگ نماز در مدارس کمک شود.

خدامحمدی عنوان کرد: تشرف افراد شرکت‌کننده طرح مبین به حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران از برنامه‌های دیگر طرح است.

وی با اشاره به زمان برگزاری دوره مدیریت برنامه‌های یاوران نماز یادآور شد: افتتاحیه طرح مبین 17 مهرماه ساعت 9 در مجتمع یاوران مهدی برگزار می‌شود، دوره دوم 23 مهرماه در دستور کار قرار می‌گیرد که معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این دوره حضور دارند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: به افراد شرکت‌کننده در طرح لوح تقدیر از سوی وزارت آموزش و پرورش اعطا خواهد شد و گواهی پایان دوره برای افراد صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: دوره آموزشی برای ائمه جماعات سراسر کشور و همایش تجلیل از ائمه جماعات سال گذشته برگزار شد که جمعی از مدیران و فعالان نماز در آن حضور داشتند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com