کد خبر ۳۱۵۴۳ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۹

دو مرکز انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم فعال است

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) دو مرکز اهدای خون قم برای دریافت نذر اهداکنندگان فعال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مرتضی نوریان  با اشاره به اینکه دو مرکز روح الله و 15 خرداد از ساعت 8 تا 16 آماده دریافت خون از عزاداران حسینی(ع) است افزود: در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون آگاهانه با شعار «نذر خون: تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه»، اهداکنندگان استان می توانند به این دو مرکز مراجعه کنند. وی ادامه داد: مراکز انتقال خون استان به منظور استفاده از انگیزه های مذهبی و اعتقادی هموطنان، که با نیت خیرخواهانه برای نجات جان بیماران در مناسبت های مذهبی برای اهدای خون مراجعه می کنند فعال است.
وی با قدردانی از حرکت های انسان دوستانه، اجتماعی و خیرخواهانه مردم استان قم اظهار داشت: مردم شریف و متدین استان نذر خون را تنها به ایام عاشورا و تاسوعا اختصاص ندهند بلکه این نذر را در طی دوره زمانی تاسوعا تا اربعین حسینی انجام دهند.
نوریان افزود: نیروهای این اداره کل نیز در ارائه خدمات به اهداکنندگان دریغ نخواهند کرد و با مدیریت صحیح زمینه دسترسی بیماران به خون تازه و سالم را فراهم می کنند.
مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای سال گذشته، 715 واحد خون توسط مردم قم اهدا شد گفت: در روز تاسوعا 316 نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 275 تن موفق به اهدای خون شدند.
نوریان افزود: در روز عاشورا نیز 514 تن به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 440 تن خون اهدا کردند.
وی همچنین با اشاره به آماری از اهداکنندگان خون در شش ماه نخست امسال در استان قم گفت: 20 هزار تن در این مدت خون اهدا کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
وی افزود: در شش ماهه اول سال گروه خونی AB منفی با 207 واحد کمترین گروه خونی اهدا کننده و O مثبت با شش هزار و 500 واحد بیشترین تعداد گروه خونی اهدا کننده را تشکیل می دهند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com